سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

رهبر معظم انقلاب در جمع روحانیون و علمای بجنورد به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرده و بر لزوم کار فرهنگی تاکید نمودند. پس از بیانات معظم له برخی رسانه ها و شخصیت های حامی دولت مطالبی انتشار داده اند، مبنی بر اینکه عملکرد دولت در سالهای گذشته و سخنان دکتر احمدی نژاد در رابطه به مسئله حجاب و عفاف همسو با دیدگاه مقام معظم رهبری بوده و منافاتی با یکدیگر ندارد. و در ادامه به منتقدان سیاستهای حجاب و عفاف دولت حمله کرده و ایشانرا مورد هجمه قرار داده اند، که چرا به دولتی که نگرشش در مسئله حجاب با رهبر انقلاب همسو و یکسان است، انتقاد کرده و بر ضد آن سخن گفته اید؟!

بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون و علمای بجنورد 19 مهرماه 1391:
«من سفارش میکنم که کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائى وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائى هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد. بعضى از همینهائى که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقیه‌ى آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائى بودند که در عرف معمولى به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى این حقیر باطن است؛ نمى‌بینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئى هستم / آیا تو چنان که مینمائى هستى؟».
ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهى از منکر هم میکند؛ نهى از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»

پاسخ رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان در رابطه به مسئله حجاب و عفاف 24 اسفند 1390:

«کار فرهنگی با بگیر و ببند نمی‌شود، آیا این سخن بد است، اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهیم. این‌ها فرزندان خودمان هستند،‌باید به این جوان‌ها احترام گذاشت. همین‌ها بودند که در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره کردند.
حالا اینجا یک شوخی هم با هم بکنیم. این‌که در مناسبت‌هایی مانند 22 بهمن از همه تیپ آدم‌ها جلوی دور بین نمایش دهیم، اما وقتی این مناسبت‌ها گذشت با همین افراد برخورد می‌کنیم، تناقض است.
کدام یک از ما گناه نکرده‌ایم،‌ گناه بد است، اما چه کسی با من و شما برخورد کرده است؟ این درست نیست، چراکه اگر با من و شما برخورد نشود ، این به ذهن متبادر می‌شود که "واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند"»

شاید در ظاهر شباهت هایی در هر دو سخن مشاهده کنیم اما اجازه دهید در اینجا به چند مورد از دیدگاه ها و عملکرد دولت اشاره نماییم تا بدانیم براستی آیا حق با دولتمردان بوده و اشخاصی چون آیت الله خاتمی، آیت الله علم الهدی و دیگر بزرگان و دلسوزان نظام بی مورد نسبت به دولت لب به انتقاد گشوده اند و دکتر احمدی نژاد در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت کار فرهنگی در مسئله حجاب و عفاف گام بر می دارد؟ یا خیر.

حامیان دولت سخنان رهبری و رئیس جمهور را یکسان و همسو دانسته و به منزله تاکید بر فرهنگ سازی و ضرورت کار فرهنگی می دانند و در آن هیچ شکی نیست که میبایست با مردمی که متعلق به جامعه اسلامی مان هستند و بر اثر ناآگاهی رو به بدحجابی آورده اند، به صورت کاملا نرم و فرهنگی عمل نمود. این سخن تازه و نو نبوده و نیست بلکه تمام مراجع، علما، مسئولین دلسوز نظام و آحاد مردم معتقد به آرمانهای نظام بر این نکته تاکید داشته و دارند.

چنانچه دکتر احمدی نژاد تاکنون چنین رویکردی داشته و ضرورت کار فرهنگی را ارجح تر می داند بر برخورد نظامی و انتظامی، در سالهای اخیر چه عملکرد(فرهنگی) از خود نشان داده است؟ چه حرکتی در جهت گسترش حجاب و عفاف در جامعه به انجام رسانده؟

ذکر این نکته لازم است که شخص رییس جمهور، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند و با این ترتیب آقای احمدی نژاد مسئول اصلی در خصوص فرهنگ سازی است. اما تاکنون شاهد فعالیتی در آن نبوده ایم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بازرگانی، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مرکز امور زنان و خانواده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تربیت بدنی، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بهزیستی، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، قوه قضائیه، وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی مقاومت بسیج و وزارت راه و ترابری نهادهایی هستند که طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، برای هر کدام از آنان وظایفی مشخص شده است. براستی دولت و زیرمجموعه های آن تا به امروز، کدامیک از بندهای این قانون را اجرایی نموده؟ قانونی که 26 دستگاه متولی آن است و تنها دستگاهی که به بخشی از وظیفه خود عمل می نماید نیروی انتظامی است که همان نیز مورد انتقاد شدید رئیس جمهور است.

براستی آیا می توان مسئله حجاب و عفاف صرفا وظیفه حوزه های علمیه دانست و از بار اجرایی آن شانه خالی کرد؟ همه در این امر وظیفه ای داریم. «کُلّکُم راعٍ و کُلّکُم مسئولٌ عن رعیّته» دولت نیز مسئولی است. با این اوصاف چه عذری برای انجام ندادن این مهم دارد؟ و چه پاسخی بر کوتاهی خود در این امر؟ چه بسا اگر دولتمردان ذره ای به این حرکت فرهنگی اعتقاد داشتند، برخی از جوانان و نسل سومی های انقلاب، دچار لغزش نمی شدند و راه خود را باز می یافتند. اما دولت و شخص رئیس جمهور با بی توجهی های خود، موجبات برخورد انتظامی و خشن را با ایشان به وجود آورده است؟ و بر کسی پوشیده نیست که نیروی انتظامی نیز زیر نظر وزارت کشور و همین دولتی کار می کند که مخالف برخورد خشن و انتظامی است.

باید از رسانه های دولتی که این روزها جنجال به پا نموده اند و دلسوزان نظام را مورد هجمه خود قرار داده اند پرسید، با این اوصاف، با چه جرئتی قصد تحریف افکار عمومی را دارند؟ شاید در ظاهر کلام رهبر و رئیس جمهور یکسان باشد، اما در عمل دولت دهم به هیچ وجه عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده و مراجع، علما، ملت حزب الله و دلسوزان نظام را آزرده خاطر نیز نموده است. سوای این مسئله، بعید می دانم "چند تار مو" و "عدم مسئولیت پذیری در امر حجاب و عفاف دولت" جناب دکتر را فراموش کرده باشید. آیا بازهم اصرار دارید که سخنان مقام معظم رهبری و دکتر احمدی نژاد از یک جنس است؟


نوشته شده در جمعه 91/7/28ساعت 5:47 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

بد حجابی

تصویر فوق یحتمل یک نقاشی بر دیوار مهدکودک یا پیش دبستانی و شاید دبستان ابتدایی باشد که متشکل از شخصیت های کارتونی محبوب در بین کودکان و خردسالان است. اگر اندک آشنایی نسبت به شخصیتهایی چون سیندرلا، سفید برفی، پری دریایی و... داشته باشید، این مسئله را درک نموده اید که یک معصومیت خاصی در اینها گنجانده شده است و اکثرا مورد بی مهری و دشمنی شخصیتهای منفی و پلید داستانها قرار گرفته اند. از این رو این شخصیت های مظلوم و بیگناه که دارای ظاهر آراسته و چهره ای زیبایی نیز می باشند، مورد علاقه مخاطبینشان و به طبع الگوی قرار میگیرد. هم از لحاظ رفتاری و گفتاری، و هم از منظر ظاهری که متشکل از لباس، تزئینات، آرایش و اندام است.

مسلما یک ایده و تفکری توسط طراحان این شخصیت های به کودکان منتقل می شود که قصد منحرف نمودن ذهن کودکانه فرزندانمان را دارد، به سمت اهدافی تعیین شده توسط شخصیت پردازان برنامه های تلوزیونی و عروسکهای باربی، که یکی از آنها ترویج فرهنگ برهنگی است. مسلما می خواهند توسط این قهرمانان کارتونی محبوب، به اهداف پلیدشان دست یازند و سوء‌ استفاده نمایند از عشق و علاقه فرزندان ما نسبت به شخصیت خوب و معصومانه برنامه های کودکانه. و باید اذعان نمود، به اکثر کودکانمان اینگونه القا شده است که می بایست اندامشان همچون این مدلها باشد(مدل باربی). کمترین آسیب آن سوء تغذیه است، مخصوصا در دختران. و می پذیرند که لباسشان لزوما نباید کاملا پوشیده باشد و حتی موهای سرشان. که اینها در آینده و در سنین بلوغ و نوجوانی در باورشان نهادینه خواهد شد و اصلاح رفتاریشان سخت تر خواهد بود.

حضرت علی(ع) می‌فرماید‌: «صفحه د‌ل کود‌ک همچون زمین مستعد‌ی است که هیچ گیاهی د‌ر آن نرویید‌ه و آماد‌ه هر نوع بذرافشانی است».

امام محمد‌ غزالی نیز د‌ر کیمیای سعاد‌ت چنین آورد‌ه است: «بد‌ان که کود‌ک امانتی است د‌ر د‌ست ماد‌ر و پد‌ر و آن د‌ل پاک وی چون گوهری است نفیس و نقش‌پذیر است چون موم و از همه نقشها خالی است. چون زمینی پاک است که هر تخم د‌ر وی بروید‌، اگر تخم خیرافکنی به سعاد‌ت د‌ین و د‌نیا برسد‌ و ماد‌ر و پد‌ر و استاد‌ د‌ر آن ثواب شریک باشند‌ و اگر برخلاف این باشد‌، بد‌بخت شود‌ و ایشان د‌ر هرچه بر وی رود‌ شریک باشند‌.»

با همه اینها، به جای خود، اما سخنم چیز دیگری است.

روی سخنم با شخص یا اشخاصی است که دست به چنین اقدامی زده و به اصطلاح مبارزه می کند با نمادهای مروج بی حجابی و بی عفتی در جامعه. این مسئله را میبایست بررسی نمود که آیا این حرکت موثر است یا خیر. از آنجایی که مخاطب چنین تصاویری کودکان و نوجوانان هستند. این پرسش مطرح می شود که سانسور این تصویر چه اندازه به کودکانمان بد بودن بیحجابی را می فهماند؟ آیا موثر است؟ جهت پاسخ به این سوال میبایست از نگاه کودکانه به این مسئله نگریست.

دختر بچه ای هر روز از کنار این تصاویر عبور می کند، به ناگاه متوجه مخدوش شدن تصویر شخصیتهای محبوب کارتونش اش می شود. که بخشی از اعضای بدنش سیاه رنگ شده و با خط کج و معوج در کنارش نوشته شده است «مرگ بر بدحجاب». این شخصیتهای دوست داشتنی برای کودکان خوب و سپید هستند، همواره مورد تهدید و ظلم ستم شخصیتهای منفی، بد و سیاه داستان قرار گرفته اند. و حال با مشاهده چنین عملی، ذهنیت مثبتی به عامل این کار متصور نخواهند شد و حتی ممکن است نسبت به تفکر آن شخص (که مبارزه با بدحجابی است)، موضع مخالف بگیرد. که صد در صد آسیب بیشتر خواهد شد.

نباید صورت مسئله را به کلی پاک کرده و فرصت سوزی نمود، بلکه از هر تهدید فرهنگی را به فرصت مبدل ساخت. برای مقابله با بی حجابی می شد از شاهزاده حجاب در پاریس الگو گرفت که به جای مخدوش نمودن تصاویر، عکسهای بی حجابی را با همان رنگ مشکی به صورت محجبه در می آورد.

سانسور تصاویر بی حجاب

شاهزاده حجاب

بی حجابی

شاید این یک مشت از خروارها مقابلهء‌ اشتباه به اصطلاح مسئولانه و دلسوزانه ما با مسئله حجاب و عفاف و در کل مقابله با فرهنگ منحط غربی باشد. و به جای مقابله نرم با جنگ نرم دشمن، جبهه سخت را برگزیده ایم و در اکثر موارد عقب نشسته و سنگرهایمان را ترک کرده ایم که امروزه وضعیت فرهنگی کشور اینچنین نابسامان گشته.

نمی توان در مواجهه با کودکان، نوجوانان و برخی از جوانان و بزرگسالان به صورت غیرفرهنگی با بی حجابی و بی عفتی و مصادیق آن مقابله نمود. بلکه نیازمند ایده و حرکت کاملا فرهنگی است، هرچند در مواردی نیز نیاز به برخورد انتظامی با مسئله احساس می شود، که محدود به حرکتهای طراحی شده و برنامه ریزی شده جهت ریشه کن نمودن حیا و عفاف توسط دشمنان در جامعه است. چه بصورت فردی باشد چه سازمانی.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/29ساعت 4:13 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

در این مطلب دیدگاه کاربران محترم پارسی بلاگ در رابطه با حجاب آورده شده است که حاوی جملات زیبایی است در رابطه با چادر و حجاب و عفاف.

- حجاب نه فقط حجاب است!!
- چادر نمادی است برای نه گفتن به جلوه دار شدن برای نامحرم
منتظربیداری

- حجاب در اصل برای حفاظت از روح انسانها و سلامت روح آدمی مقرر گردیده است.حِجَابٍ ذَلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَقُلُوبِهِنَّ(سوره مبارکه احزاب-آیه 53)
- در موضوع حجاب هدف اصلی اینست که محیط مرد و زن بصورت کامل از یکدیگر جداسازی شود بصورتی که بتوانند در محیط جامعه خویش به کار و تلاش بپردازند.
- از میزان پایبندی اشخاص به عفت و حجابشان میتوان به خردمندی و فهمشان پی برد، این دو رابطه مستقیم با یکدیگر دارند. همانطور که حضرت علی(علیه السلام) فرموده اند اساس خرد،عفاف است (میزان الحکمه جلد 8)
- فرق بین حجاب و عفاف اینست که حجاب بیشتر در برگیرنده شکل و نمای ظاهری است اما عفاف ابعاد درونی و باطنی انسان را دربرمیگیرد.
- همیشه پیشگیری بهتر از درمان است،حجاب در عمل بمانند واکسینه شدن انسان در برابر بیماریهاست و حجاب درواقع بهترین پیشگیری از وقوع بیماریهای اجتماعی و نگاه های آلوده است.وقتی تمامی خوبیها از عفاف، حجاب و پاکدامنی سرچشمه میگیرد چرا خود و فرزندانمان را در برابر نگاه های آلوده واکسینه نکنیم ؟ شایگان♥®♥
- حجـــاب روح، حیـــــاست... زندگی کاروانی
- حجاب نماد فاطمه (س) است. محمد تقی خوش خواهش
- حجاب میوه ی شناخته. کسی که شناخت خودشو نسبت به خودش و خداش بالا ببره، یقینا با جون و دل حجاب رو انتخاب میکنه. چون حجاب راه رسیدن به بندگیه.
- کسی که حجاب رو رعایت میکنه دو پاداش داره:1.اجر حجاب 2. اجر ترویج حجاب *نسیم*
- من تا قبل از قبولی در دانشگاه مانتویی بودم...ولی یه چیزهایی رو رعایت میکردم...مثلا حتما مقنعه سر میکردم...و موهامو می پوشوندم...تقریبا 5 ساله پیش. بعد از قبولی در دانشگاه (حرف دلمو بزنم) راستش دیگه روم نشد با مانتو برم بیرون از خدا خجالت کشیدم...واقعا خجالت کشیدم...از همون روز یعنی روز ثبت نام، چادر سر کردم...و جالب اینجا بود که توی دانشگاه جزء شاگرد های اول هم شدم...و این لطفو از توکل به خدا و حجاب دارم...
- به نظر من هر کسی که توی زندگیش یه چیزهایی رو هر چند کوچک رعایت کنه بالاخره هدایت میشه...باید این فرصتو به دوستانی که حجابشون مناسب نیست بدیم...نباید فقط انتقادی بحرفیم... اظهرالمن الشمس
- من چادرم را دوست دارم، و آن را حفاظ گل سرخ در برابر دست های نامحرمان می دانم.
- آرامش و وجدان راحتم. * صبا *
- حجاب نمایانگر ارزش و بهای معنوی وجود است. ارزش بیشتر باعث ایجاد حفاظ محکم تر است همچون دفینه ای که هر قدر پر بها تر باشد ادوات پیچیده تری برای حراست از آن ایجاد میکنند و گرنه بی ارزشها را بدون حفاظ در هرجایی رها می سازند. بهترین هابرا&
- چادر تکه پارچه ای که گاوصندوقی مستحکم است....استحکامش را وقتی گرفت که از بچگی خیمه عزای امام حسین را با ان بر پا کردیم. گمنام آشنا
- او به سیاهی چادرم خندید و من در دل به سیاهی فکرش! هاله
- به ما می گویند شما به این چادر عادت دارید که گرما را احساس نمیکنید نمیفهمند چادر ترنم عطر یاس در فضای غبار آلود دنیاست ،عطر حجاب خنکا و زیبایی به وجود هر دختر مینشاند که هیچ لاک و لوازم آرایش و لباس بدن نمایی نمیتواند با آن مقابله کند. توحیدی
- گرمت نیس چادر پوشیدی با این همه لباس رنگ تیره و اینا؟
گرم؟ راستش آتیش ِ جهنم خیلی گرم تره... 
- آن روزها میترسیدم که تو را گم کنم میان ِ این همه خانوم ِ چادری...اما اینروزها خیالم راحت است ک دخترم گم نمیشود میان ِ این همه خانوم ِ مانتوئی... خادمة الشهدا

- چادرم را کیپ نگه می دارم... خدیجه کبری کنار رسول بود و نگه داشت... زهرای مرضیه در هنگام خطابه فدک نگه داشت،کنار علی ماند و نگه داشت... زینب کبری هنگام"..شمر جالس علی صدره.." نگه داشت، هنگام سخن رانی داشت، کنار حسین بود و نگه داشت...
زهرا جان کمک کن امین این ارثیه ات باشیم. معصومه

- حجاب و عفاف برخلاف آنچه مشهور است موضوعی زنانه نیست و تعمیمش به آحاد جامعه تضمین کننده قوام و دوام ایمان اشخاص و سلامت اجتماع است. - امیر منصور معزی

- در آینه سیاهی چادرم خود نمایی می کند، آینه می خندد..من نیز به آینه.شاید در نگاه آینه تمسخر بود، شاید تحسین.نمی دانم! اما خنده من از رضایت بود.. می خندم، گرچه چادر گاهی محدودیت است.. اما محدودیتی شیرین را به برهنگی تلخ نخواهم فروخت.. برهنگی را چشم دیگران خوش می آید، اما مرا چکار به چشم دیگری؟! زیبایی من، لایق چشمان برتر است.. در آینه می خندم و سیاهی چادر را با افتخار به رخش می کشم ... گویی چشمان آینه هم لیاقت نداشت! - پروانگی
- چقدر خدا تو را دوست دارد... تو را پشت آن چادرت پنهان کرده است مبادا کسی چشمت بزند...
- چادر،نه!... جادر ... جای درّ ... من درّ وجودم را توی چادرم پنهان می کنم... جای درّ... من درّم و چادرم جادرّ.... - ساعت یک و نیم آن روز
- یکی از مصادیق حجاب و عفاف پوشش هست که چادر بعنوان برترین پوشش برای خانمها و برای اقایون هم پوشش مناسب مد نظر هست. از مصادیق دیگر حجاب و عفاف میشه به رفتار و گفتار فرد اشاره کرد. خانم یا آقائی که در جامعه و در برخورد با نامحرم حدود شرعی رو کاملا رعایت کنه، در طرز صحبتش، در نگاهش، در شنیدنش و... محجوب و عفیف شمرده میشه
- حجاب مختص خانمها نیست. هم خانم و هم اقا هر دو هم در پوشش هم در رفتار و گفتار و .... باید حجاب ها رو رعایت کنند... - *ابرار*
- حجاب امنیت من. رویای شبانه
گاهنوشت:
- حجاب یادگار فاطمیه است، امتداد زینبیه.
با نظرات ارزشمندتان در پر بارتر شدن امر ترویج حجاب و عفاف سهمی داشته باشید.
بروزرسانی ادامه خواهد داشت...

نوشته شده در جمعه 91/3/26ساعت 2:27 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

پندهایی شنیده، دیده و خوانده ام از نگاه گناه، که هر یک جای تامل بسیار دارد ... خصوصا برای ما مردان، که به نوعی وظیفه حفظ حجاب چشمهایمان را داریم، همچون زنان که مسئول پوشش تن و زینت خویشند...

سوره نور، آیات 30 و 31:

« قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ » به مؤمنان بگو: چشم‌های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند.

« وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ »، و به زنان با ایمان بگو: چشم‌های خود را از نگاه به نامحرم فرو گیرند.

باباطاهر:

ز دست دیده و دل هردو فریاد
که هر چه دیده بیند دل کند یاد
بسازم خنجری نیشش ز فولاد
زنم بر دیده تا دل گردد آزاد

گوشه ای از نصایح یک بهایی تائب در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها:

«گناه چشم شدیدتر از گناه دیگر اعضاء‌ بدن است، چرا که لذت فزونتری دارد و عقوبت دحشتناکتری. حذر کن از نگاه حرام که لذتش به ذلتش نمی ارزد.»

تابلو نوشتی در مسجد مقدس جمکران:

با چشمانی که می خواهی جمال حضرت مهدی(عج) را با آن تماشا کنی، گناه مکن.

دست نوشته ای در تشییع شهدای گمنام:

هر نگاه حرام، شش ماه شهادت را به تاخیر می اندازد.

طرحی در دنیای نت:

گناه چشم

گاهنوشت:
- پاره ای چند از آنچه بود که آموخته ام ... از خداوند مسئلت دارم تا توفیق عمل بدانرا قسمت ما گرداند.


نوشته شده در سه شنبه 91/3/16ساعت 1:32 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

بی حجاب

بی حجابی

بسیار است از این دست تصاویر بی حجابی و برخورد نیروی انتظامی با این هنجار شکنان اجتماعی. قصدم بیان و نمایش بی حجابی در جامعه اسلامی مان که دچار کرم خوردگی شده است از درون و بیرون نیست ... بلکه حرفم، چیز دیگری ست.

آنانکه به این مسئله معترضند و دغدغه دارند، بسیارند ... هم رواج بی بند و باری و لاابالی گری از سویی و هم برخورد صرفا انتظامی و قهری با این بی قانونی و بی عفتی ها ... هر دو اشتباه است. اما به هر حال نشر تصویر بی حجاب ها، عملی بسیار قبیح می باشد ... به هر حال شاید بی غیرتند و شاید نزدیکانی بی غیرت تر از خویش داشته باشند ... اما به هر حال بنا نیست حال که مرتکب عملی اشتباه گردیده اند بیاییم و تصاویرشان را منتشر نماییم که:
ای داد بیداد ... این بی حجابهایی که می گفتیم اینانند ... بیایید جمعشان کنید ... بگیریدشان، ببندیدشان، برخورد کنید با اینان.

نمایش این عکسها به خودی خود تحریک آمیز است برای برخی جوانان. ترویج فحشاء و منکر است این حرکت و بار منفی بیشتری دارد که یا نمی دانند و یا عده ای متعمدانه دست به انتشار این تصاویر می زنند ... به هر صورت مخالفان و معاندان بهره بیشتری می برند تا دوستان و دلسوزان.

گذشته از اینها چرا تصاویر مروج حجاب برتر  را منتشر نمی کنید که تاثیر مثبتی در جامعه و تاثیرگذاری صحیح داشته باشد؟

خوش حجابی

ترویج حجاب

حجاب برتر

اینها چند تصاویر است از اهدای شاخه گل و کارتی خوش حجابی به دختران محجب به چادر، کار در زمینه حجاب باید اینگونه باشد ... نه قهری و با خشونت. نیروی انتظامی می بایست آخرین مرجعی باشد که با بی عفتی ها برخورد می کند نه اولین و تنها مسئول رسیدگی.

امید آن دارم که شاهد انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی نباشیم... ولو اگر برای آگاه سازی باشد ... چرا که مسئولینمان خوب به این مسئله واقف اند و آگاه.

احیانا اگر فکر می کنید که بی خبرند و نا آگاه، سخت در اشتباهید ... چرا که بد حجاب ها، پوزش می خواهم، بی حجاب ها از این دولت خوب سواری گرفتند و جولان داده اند.

دولت و بی حجابی


نوشته شده در سه شنبه 91/3/9ساعت 3:59 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

حجاب تنفس هوای پاک است

شاید برخورد با بد حجاب ها وظیفه نیروی انتظامی باشد ... آیا براستی این برخوردها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت بر این روند بی حجابی و یا به قول دکتر حداد عادل فرهنگی برهنگی و برهنگی فرهنگ کشورمان؟

ده ها دستگاه در امر گسترش و ترویج حجاب و عفاف موظفند ... اما کجاست این فعالیت ها؟

پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مورد حجاب و عفاف برخی دستگاه های مسئول به تکاپو افتاده اند و کارهایی می کنند در این زمینه که اکثر این فعالیت ها در قالب نمایشگاه و همایش است ...

هرچند مشخص است که بیشتر این عملکردها در حوزه حجاب و عفاف جنبهء گزارش دهی دارد... اینها کافی نیست...

مهمترین نهادی که می تواند در جامعه ما تحول ایجاد کند دولت است و طبق قانون گسترش راهکارهای عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی دولت و سایر ارگانها موظف شده اند برای تلاش و کار فرهنگی در جهت رفع این مشکل جامعه اسلامی مان. الحق و الانصاف هم تحولی شگرف و عظیم ایجاد کرده است... البته این فعالیت و تلاش رئیس دولت در مقابله با گسترش حجاب و عفاف بوده است نه ترویج آن...

وقتی رئیس دولت در مقابل بی حجابی موضع مخالف نمی گیرد و حتی دفاع می کند از این هنجار شکنان اجتماعی، مسلم است که دست دلسوزان بسته می شود و میدان به دست آنانی می افتد که نباید...

در این بین تنها نیروی انتظامی است که مسئولیت پیدا می کند... آنهم برای مقابله با بی حجاب های خیابانی. همانچیزی که اینروزها شاهدش هستیم ... شروع فصل گرما ... افزایش بی حجابی ... پلیس اجتماعی و ... به جای اینکه ناجا آخرین مرجع پیگیری و اقدام باشد ... مسئول تمام کم کاری های آقایان شده است.

آقایان با بگیر و ببند این جوانان را از انقلاب و اسلام مرانید ... کار فرهنگی هم وجود دارد ... بیکار ننشیند. اینان جوانان خودمان هستند، همینانی که انقلاب کردند، چگونه راضی می شوید اینان را در بازداشتگاه ها ببینید؟

آقای رئیس جمهور اگر نمی توانید لااقل بگذارید آنان که می توانند وارد عرصه شوند ... مگر اینکه نخواهید هیچ کاری در این زمینه صورت پذیرد...


نوشته شده در دوشنبه 91/3/1ساعت 8:31 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

دیروز(جمعه) سفری داشتیم به شهر گل و گلاب و دارالمومنین کاشان، به همراه دوستان پایگاه خبری حجاب نیوز.

برنامه ای بود تحت عنوان همایش بزرگ طرح ملی خوش حجابی که همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اسوه عفت و حیا، برای دختران نوجوان محجبه تدارک دیده شده بود، جهت تثبیت حجاب ایشان که این دانش آموزان به همراه والدین خود در این برنامه مشارکت نمودند.

برنامه بسیار زیبا و جالب و در خور تحسینی بود که شاید کمتر سراغ داشته باشیم مثال دیگری بر این همایش.

گزیده ای از تصاویر این مراسم به عنوان گزارش تصویری:

همایش خوش حجابی کاشان

همایش خوش حجابی کاشان

دختران با حجاب

حجاب

حجاب و عفاف

طرح ملی خوش حجابی

پ.ن:
- این مراسم به همت مرکز حجاب ریحانه النبی علیهاسلام و با همکاری فرمانداری کاشان برگزار شد.
- از امروز این طرح در قم نیز شروع به کار کرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 91/2/23ساعت 5:59 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

راهپیمایی حافظان و حامیان حجاب در شهرهای تهران، مشهد، ساری، شیراز، اصفهان، کاشان، ارومیه برگزار خواهد شد و در این راهپیمایی، دانش آموزان ابتدایی تحت پوشش طرح ملی حجاب مدارس که توسط مرکز حجاب ریحانه النبی سلام الله علیها طراحی و برگزار می شود، به خیابانها می آیند تا از حریم عفاف در جامعه مان پاسداری نموده و اعلام انزجار نمایند از دشمنان نظام اسلامی که در صدد خدشه دار کردن عفت و حجاب زنان مسلمانان هستند.

از آنجایی که در کشور اسلامی مان هیچ روزی را برای حفظ ارزش حجاب و عفاف در کشورمان قرار نداده ایم، این مرکز فعال در عرصه ترویج فرهنگ حجاب فاطمی، روز قبل از شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را مختص صیانت از عفت و حیای زنان کشورمان قرار داده و در آن با دانش آموزانی که در طرح حجاب ملی مدارس، توسط مربیان حجاب این مرکز در آموزش و پرورش درس حجاب و عفاف می آموزند، به خیابانها آمده و راهپیمایی خواهند کرد با دخترانی که محجب به حجاب برترند...؟
این مرکز فعالیت دارد تا اثبات کند که با فرهنگ سازی می توان جامعه را به سمت و سوی فاطمی شدن سوق داد و از بی بند و باری ها رهاند، و نشان دهد که کار فرهنگی یک کار دیربازده نیست،‌ بلکه اگر درست عمل شود می تواند بسیار هم زودبازده باشد.

راهپیمایی حافظان حجاب

راهپیمایی حافظان و حامیان حجاب در شهرهای مختلف با مسیرهای ذیل برگزار خواهد شد:
تهران: دزار شیب (روبروی آموزش و پرورش منطقه 1) به طرف امامزاده صالح7 تجریش.
مشهد: چهار راه بهار، بلوار سجاد به طرف آخر بلوار سجاد.
اصفهان: چهار باغ (سه راه آمادگاه) تا روبروی هتل پل .
شیراز: بلوار زند، سه راه انوری تا شهرداری.
ارومیه: خیابان عطایی، خیابان امام(ره) به طرف خیابان خیام شمالی.
ساری: میدان ساعت به طرف میدان امام حسین .
کاشان: میدان کمال الملک به طرف چهار راه آیت الله کاشانی(خیابان شهید رجایی)

زمان راهپیمایی: سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه 1391 می باشد. و در ساعت 9:30 آغاز خواهد شد.

پ.ن:
- جهت آشنایی و ارائه مطالب بیشتر در بخش نظرات پاسخگو خواهیم بود.


نوشته شده در دوشنبه 91/2/4ساعت 8:18 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

نمی شود آقا نمی شود، با بگیر و ببند نمی شود. برخورد همیشه نتیجهء‌ معکوس دارد. رضاخان می خواست به زور حجاب از سر زنان و دختران بردارد، مگر توانست؟ حکومت خودش متزلزل شد و همان چادری ها به میدان آمده و حکومت پهلوی را سرنگون نمودند.
حالا اگر بخواهیم با بدحجابی برخورد تندی کنیم، جواب مثبتی نخواهیم دید. کار فرهنگی بهترین راه است. و اکثریت بدان اذعان دارند. حتی رئیس جمهور هم بر لزوم کار فرهنگی تاکید نموده و آنرا لازم و ضروری دانستند.
زمانی که همه به نتیجه مشترکی می رسند،‌ کار اصلی شروع می شود. کار اصلی چیست؟ خب پاسکاری امور.
- طلاب و فضلای گرامی بسم الله...
- نه اختیار دارید، شما دولت هستید، اول شما.
- این چه حرفی است ما در برابر علما جسارت نمی کنیم،
- استدعا داریم، شما مسئول اجرایی مملکت هستید. اصلا راه ندارد. شما بفرمایید.

خلاصه این شانه خالی کردنها برای دیروز و امروز نیست، سالیان سال است که گریزان هستند از این امر مهم.
نه حوزه گامی محکمی بر میدارد، نه دولت حمایت موثر و مفیدی میکند. و بسیاری دیگر دست در دست هم داده اند تا به صورت خوشبینانه، از ایران لبنان بسازند. هرکس هر حجابی خواست داشته باشد. برای خودش.

اگر حجاب و عفاف برایشان مهم است،‌ فقط لازم است یک کار موثر و ریشه ای انجام دهند، الباقی آرام آرام درست می شود. و آن اختصاص یک روز به عفاف و حجاب است. روز ملی عفاف و حجاب.

حجاب و عفاف

آقایان، مسئولان،‌ بزرگان، علما، حرف زدن صرف بست است. کاری کنید. تا دیر نشده کاری کنید. این راهی که شما می روید به ترکستان است.

ایام فاطمیه است و ششم اردیبهشت شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها است. بزرگ بانویی که نماد عفاف و حجاب و حیاست. مهیا شده ایم برای ایام سوگواری آن بانوی بزرگوار، اما از فاطمه اکتفا به نامش نکنید، در عمل نشان دهید که واقعا فاطمی هستید.
روز پنجم اردیبهشت راهپیمایی حجاب و عفاف است در هفت شهر کشور، آنهم توسط یک موسسه، یک موسسهء حجاب با عنوان ریحانه النبی(س) در چند استان کشور برای بزرگداشت حجاب و عفاف دانش آموزان ابتدایی شهرهای مشهد، ساری، تهران، شیراز، اصفهان، کاشان، ارومیه را به خیابانها می آورد و مسیر راهپیمایی شان در بدپوشش ترین بخش آن شهرهاست.

یک موسسهء‌ کوچک چنین کار بزرگی انجام می دهد، و چه بسیار مسئولانی که کوچکترین کاری نمی کنند...

مگر ادعا نمی کنیم که این کشور، کشور امام زمان(عج) است؟ اینگونه امانتداری می کنید؟ چنین مملکتی را می خواهید به دستان امام عصر(عج) بسپاریم؟ تازه در متوقع تعجیل در ظهور نیز هستیم. اگر با گسترش حیا زمینه سازی ظهور را انجام ندهیم، پس چگونه خود را منتظران واقعی بخوانیم؟ باید بگوییم ما منتظر تو نیستیم آقا جان، اما همه انتظار داریم از تو...


نوشته شده در چهارشنبه 91/1/30ساعت 12:19 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

هر دولت یا ملتی که می خواهد دچار رکود و انحطاط نشود و همواره پویایی و نشاط در آن موج زند، در راستای نیل به آرمانهای خویش، دست به تغییراتی در جهت پیشرفت خود می زند. نوع تغییرات و تحولات نیز بسته به هدف آن دولت و کشور و آمیخته با فرهنگ و آداب و سنن آنهاست.

سه دهه قبل نیز در کشور ما با انقلابی بزرگ چنین تغییری به وجود آمد. مردم، رژیم گذشته را کنار زده و نظامی را پایه ریزی نمودند که بر پایهء جمهوریت و اسلام، جهت رسیدن به استقلال و سیاست آمیخته با دین بود. برای احیای حیا و زنده حفظ عفاف و ارزش دادن به حجاب و دمیده شدن روح تازه ای در جان این ملت.

ناگاه هجمه ای عظیم از سوی دشمنانی که تاب تحمل اسلام واقعی را نداشتند به این کشور صورت گرفت تا مانع پاگیری یک جمهوری اسلامی مبتنی بر اعتقادات مذهبی و عمیق در جهان شوند. کشوری که سیاستش عین دیانتش و دیانتش عین سیاستش است. نظامی که تاب تحمل استعمار و استثمار را ندارد و استقلال در تمام عرصه ها  احیاگر جایگاه زن در جهان بوده اند.

راهپیمایی

همه ایران در برابر همه جهان ایستاد و از تمام ارزشهای خود دفاع نمود و پای همه چیزش هم ایستاد. پس از سالها تحمل ناجوانمردی ها توانست پیروز این میدان باشد. هیمنه غرب شکسته شد.
این تمام قصه نبود. برای دشمنان قابل قبول نبود ملتی که چنین عقیده و نظری دارد و در برابر جهانی ایستاده است، الگوی دیگر کشورها شده و انقلابش را به تمام جهان صادر نماید. مبادا که این تفکر به کشورهای مستضعف دیگر نیز سرایت یابد و آنها نیز به خود آیند و بیدار شوند. این یک تهدید بزرگ برای استکبار جهانی به شمار می رفت. پس جنگ را به عرصه ای دیگر کشاند.
مردمی که چنین رای و نظری و پایبندی عمیقی نسبت به دین داشته و شهادت افتخار آنان است، در جنگ رویارو شکست ناپذیر است.
پس ارزشهایمان را خواستند از ما بگیرند و از درون تهی مان کنند تا حسین بن علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) را الگوی خویش نگیریم.

جنگی وسیع تر و همه جانبه تر در گرفت. جنگی که اینبار هدفش تاثیر بر آرمانهایمان بود... بر ذهن هایمان... ارزشها و اعقادات دینی و مذهبی مان، تا همچون مسلمانان آندلس تنها پوسته ای از اسلام باقی بماند و یک اسلام بی خطر در برابرشان باشد، حال چه بخواهند حمله نظامی کنند و یا حتی به حال خویش واگذارندمان. چندان تفاوتی نخواهد داشت. این نوع مردم و حکومت دیگر خطری برایشان به شمار نمی رود. از این رو دشمنان هر چه را ارزش اسلامی ایرانی می دانستند به حال خود رها نکردند و بر آن یورش بردند تا آن را براندازند.
فرهنگ، آداب و رسوم، اعمال مذهبی، حجاب و عفاف،‌ همه و همه اهداف مستکبران قرار گرفت. سلاحشان نیز رسانه های صوتی و تصویری و نوشتاری. کالاهای ضد دینی و ضد ارزشی و ...

در این جبهه جدید، استکبار سنگر هایش را داخل خانه ها چید. لشکریانش به صورت نرم و آرام اما به صورت همه جانبه هجوم آوردند تا بخشکانند ریشهء دین و تدین را و بپیچند نسخهء اسلام و اسلام خواهی را.

در این سوی جبهه و در سنگرهای ما چه می گذشت؟ مقابله و عدم پذیرش توسط بسیاری مردم مشاهده می شد. مردم ما زیاد روی خوش بدانها نشان ندادند.

اما در کشور ما سیر تحول عظیمی به راه افتاد. رفته رفته تحولات عظیمی در کشور ما به وقوع پیوست و روز به روز تغییرات محسوسی بر فکر و ذهن و رفتارهای مردم ما گذارد.

متاسفانه بعضی نیروهای خودی نیز خواسته یا ناخواسته به اردوگاه معاندان و مخالفان پیوستند.
از بخش های مهم این شبیخون فرهنگی صدا و سیما بود. با پخش برنامه های نامناسب، آرام آرام ذهن مردم و جوانانی که به برنامه های تلوزیون ملی ایران اعتماد داشتند شستشو دادند،‌ برخی موسیقی ها و سریالهای داخلی و خارجی نیز از آن نمونه ها بود، سینما از دستمان رفت، بسیاری برنامه های رادیویی و تلوزیونی همسو با دشمن قدم برداشت. روزنامه ها که بماند...

برخی مسئولین نیز گویی این بین عرصه را برای تاخت و تاز خود خوشایند دیده و به نام ارزش پا روی ارزشها گذاشتند تا امیدهای دلسوزان را ناامید کنند... بسیاری ارزشمداران به چالش کشیده شدند و بی ارزشی ها رواج پیدا کرد.
حجاب یکی از بزرگترین و محوری ترین مسائل اخلاقی و دینی ما به شمار می رود. پرچم ما در جهان را ورزش و امثالهم بالا نگاه نداشته است، دینمان بود که معرف کشورمان در جهان گردید و حجاب و عفاف اصلی ترین محور آن.
قطار انقلاب را از ریل خود خارج کردند و به ناکجا آباد می برند. هرگاه به اصول نظاممان بها دادیم و برای آن ارزش قائل شدیم، آنگاه می توان گفت که قطار انقلاب به مسیر اصلی خود باز گشته است. وقتی به حجاب و عفاف اهمیت دادیم آنگاه می شود ادعا کرد که دین برایمان اصل و اساس است. اگر نگرش فرهنگی و دلسوزانه به مسئلهء پوشش اسلامی و عفیفانه جوانانمان را در راس امور قرار دادیم، می توانیم با جرأت سینه سپر کرده و بگوییم ما به فکر جوانانمان هستیم. مسئلهء فرهنگی کمتر از شکم مردم ما نیست. اقتصاد ما در جهان هم اول باشد ولی اسلام را از آن گرفته باشیم. هیچ تفاوتی با ژاپن نخواهیم داشت. ارزش آن است که بر پایهء اسلام پیشرفت کنیم. نه برای پیشرفت اسلام را فدا کنیم. رضا خان و شاهان قجر نیز حجاب و عفاف را مانع پیشرفت علمی و اقتصادی و تکنولوژیک ما می دانستند. اما هرگز موفق به کسب چنین موفقیتی در رواج بی بند و باری نشدند که هم اکنون بدان فضاحت دچار شده ایم.

اینها پیشرفت نیست بزرگان کشور. پسرفت است،‌ حتی بدتر... سقوط است.... سقوط.

راهپیمایی حجاب

کشور دوباره انقلاب میخواهد. انقلابی عظیم. انقلاب حامیان حجاب، حافظان حجاب.
آیا کمتر از دانش آموزانی هستیم که خواستار بازگشت حجاب و عفاف به راس امور کشور هستند و می خواهند چادر مشکی شان پاسدار خون شهیدانی باشد که سالها برای حفظ همین چادر رنج دیدند و جانشان را نثار کردند؟
در پاسخ به خون شهیدان حتی روزی را برای پاسداشت عفاف و حجاب در طول سال در نظر نگرفته ایم. تا لااقل در یک روز به آن ارزش قائل شویم... افسوس دارد... تاسف دارد برای ما که ادعای مسلمانی داریم و این کشور را کشور امام زمان(عج) میخوانیم اما عملمان چیز دیگریست.


نوشته شده در سه شنبه 91/1/22ساعت 10:6 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

<      1   2   3      >