سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

چند هفته پیشتر صدا و سیما خبر از بازداشت چند ساعته سازندگان کلیپ مبتذل و منتشرکنندگان آن در فضای مجازی توسط نیروی انتظامی خبر داد. خبری که از تسلط پلیس به فضای مجازی و سرعت عمل ایشان در واکنش به جرایم یارانه ای حاکی بود. هرچند تولیدکنندگان آن سریع آزاد شدند... 

اما...

در روزهای اخیر شاهد تولید و انتشار کلیپ هپی 2، 3 و ... در فضای مجازی هستیم، کلیپی که از یک بام به چندین بام، از یک کوچه بن بست به خیابانها و معابر اصلی، از اتاق کوچک به پارکها و بوستانها گسترش یافته و علاوه بر یوتیوب، در شبکه ماهواره ای نیز به نمایش در می آید. 

در این ایام که اوج حملات ضد فرهنگی از سوی غرب و خودباختگان غربزده را شاهد هستیم، ضرباتی که مسئولین داخلی به فرهنگ و ارزشهای ما می زنند سهمگین تر است.

ضربات مهلکی از سر بی برنامگی و سهل انگارانه مسئولین داخلی دیگر کارد را به استخوان رسانده.

به قول رهبر معظم انقلاب: «خیلی اوقات در این نسنجیده‌گوییها، غرض هم نیست؛ بلکه نادانی است؛ نادانیهایی است که دشمن از آن استفاده می‌کند. این «نادانِ دوست» که در ادبیات و اشعار ما وجود دارد، یعنی همین. ممکن است دوست هم باشند، اما نادانند. حرفی می‌زنند که نظام اسلامی را زیر سؤال می‌برد.»

با تشکر از صدا و سیما، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد و تمام مسئولینی که در امر تهاجم فرهنگی، نسنجیده، دشمن را یاری می کنند...



نوشته شده در سه شنبه 93/3/20ساعت 6:36 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

سه دهه پیشتر انقلابی انجام شد که به انقلاب چادری ها شهرت یافت. پس از انقلاب و قانونی شدن حفظ پوشش حجاب اسلامی در جامعه، آرام آرام هجمه فرهنگی علیه جوانان نسل سوم و بنیان خانواده صورت گرفت که رهبر معظم انقلاب بارها با عناوین مختلف به آن اشاره کرده و خطر آن را متذکر گردیدند.

متاسفانه و بی تعارف، برای مقابله با آن هیچ برنامه منسجم و جدی نداشته ایم و همواره برای مقابله با آن سردر گم عمل کرده ایم. با وجود تصویب قانون حجاب و عفاف و مسئولیت 26 ارگان جهت اجرای قانون حجاب و عفاف، هرگز وحدت رویه ای برای انجام آن مشاهده نشده است و همواره هر ارگان دیگری را مسئول می داند و خود شانه خالی می کند. اما به هیچ وجه دشمن در این وضعیت سردرگم نبوده و تعلل نکرده است. بلکه با برنامه مدون و همه جانبه هجمه ضدفرهنگی خود را مرحله به مرحله به اجرا در آورده.

مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور در برنامه "دیروز، امروز، فردا" در رابطه با مسئله حجاب و عفاف بیان داشت: «ما بعد از انقلاب دچار یک واسپاری تربیت فرزند به جامعه شده ایم، نظام در این عرصه وظیفه داشته و دارد، اما حتی اگر جامعه، جامعه امام زمانی باشد، آیا وقت ظهور به ما خواهند گفت فرزند خود را رها کنید؟»

دشمن آگاهی کامل دارد که حجاب و حفظ عفت زنان و مردان این مرز و بوم عامل ایجاد، تثبیت و اقتدار جمهوری اسلامی است. و آگاهانه در مسیر ترویج بی بند و باری و لاابالی گری قدم برداشته و مع الاسف برنامه هدفمندتری نسبت به ما در این جریان داشته.

بی حجابی علنی تحت عنوان "آزادی یواشکی"

برخی زنان و دختران خود را در فضای مجازی و محیطهای اجتماعی آزاد از هر قید و بندی پنداشته، متمردانه و گستاخانه، هنجارهای پوشش اسلامی و عرفی جامعه را شکستتند و تصویری بی حجاب خود را در فضاهای خارج از شهر، جاده ها، بزرگراه ها و ... به اشتراک گذاردند. این روند تا آنجا ادامه یافت که مسیح علی نژاد با ایجاد کمپین "آزادی یواشکی" در فیسبوک، این هنجارشکنی پوششی را به سوی نظامند شدن برده و به آن سمت و سو داد.

تحلیل هایی نیز در این باره صورت گرفت که متاسفانه مشاهده می کنیم برخی بسیار خوشبینانه، این پروژه را شکست خورده می دانند و از خرید لایک مذکر بودن و یا خارج نشینی علاقه مندان سخن می گویند. اما تعداد لایک و جنسیت و مکان بازنشرکنندگان آن مورد بحث نیست. اصلا هدف این کمپین تنها جمع آوری لایک و بازنشر نیست. بلکه تشکیل اتحادیه ای از کسانی است که تجربه بی حجاب شدن در جامعه را دارند. و در ثانی، ترویج و عادی سازی این نافرمانی مدنی.

یکی از سایتهای ضدانقلاب با انتشار تصویری می نویسد:

با حجاب آمدید و با بی حجابی زنان خواهید رفت

آزادی یواشکی

«اندک اندک، در این کوچه و در آن خیابان، در این کارخانه و در آن میدان ورزشی، زنان دارند حجابها را پرتاب میکنند. این فرمان سرنگونی حکومت شما است. این فریاد نه به شریعه اسلامی است، این فریاد زندگی است، زیر موهای زنان نسیم آزادی می وزد و زن در ایران، آزادی را حتی اگر شده چند ثانیه احساس میکند و از این پیشروی عقب نخواهد نشست. از بهم پیوستن این نسیم های آزادی، طوفانی بپا خواهد شد که بنیان این نظام را که با حجاب آمد، بر باد خواهد داد. با حجاب آمدید و با بی حجابی زنان خواهید رفت. اینرا درست تشخیص داده اید! »

تصویر فوق و از این دست تصاویر، "آزادی یواشکی" نیست بلکه بصورت علنی انجام می گیرد. و درست به همین دلیل است که صفحه "آزادی های یواشکی زنان در ایران" از اهمیت خاصی برخوردار است. این صفحه، تصویر زنانی را جلو دیدگان عموم می گذارد که "بی حجاب" هستند، نه "بدحجاب".

مسئله آزادی یواشکی را می توان در سه سطح مورد بررسی قرار داد:

«در سطح فردی: کسی که حتی برای چند لحظه روسری خود را بر می دارد و کنار تابلوی امر به معروف، یا دیوار نوشته حجاب، جسارتی را ثبت می کند، پس از گذاشتن دوباره روسری بر سرش، دیگر آن آدم قبل از برداشتن و عکس گرفتن نیست. او یک گستاخی را برای چند لحظه تجربه کرده و بی قیدی و حس آزادی! را حق خود فرض کرده و با ثبت آن در یک قاب عکس، این حس را و جسارت تکرار آن را برای همیشه در خود زنده نگه داشته است.

او یک بار، حتی برای چند لحظه، پایش را گذاشته آن طرف خط قرمز و نه فقط مزه اش را چشیده بلکه آن را برای یادآوری به خود و البته دیگران، ثبت کرده است. پس شکی نیست که باز هم آن لحظه کوتاه را، برای مدت بیشتر و طولانی تر تجربه خواهد کرد. لذا انگیزه بیشتری برای سرپیچی خواهد داشت.

در سطح اجتماعی، زنی که در حافظیه شیراز روسری اش را بر می دارد هیچگاه در زندگی واقعی نمی توانسته زنی را که در میدان نقش جهان اصفهان کشف حجاب می کند بشناسد. چه رسد به اینکه بتواند با او یک فعالیت جمعی در مورد یک حس مشترک انجام دهد. این صفحه، زنان را از نقاط مختلف ایران با پیشینه ها و تعلق هایی متفاوت، حول یک تجربه مشترک دور هم جمع کرده.

در سطح سیاسی، درست زمانی که گشت های پلیس همچنان به سیاق سابق مهمترین فضاهای عمومی را کنترل می کنند، در گوشه و کنار دیگر شهرها صدا و تصویر دیگری شنیده و دیده می شود که نه پلیس امنیت اخلاقی حاضر است و نه آمران به معروف. بنابراین، برخوردی نیز با این افراد صورت نخواهد گرفت و بنا بر انکار و نادیده گرفتن این زنان خواهد چرخید، اما ثبت سرپیچی، یک نشانه شکست خواهد شد برای همه بخشنامه ها و طرح ها و قوانین گسترش عفاف و حجاب؛ و مهمتر آنکه در هر حال دیگر قابل انکار نیست؛ سند و مدرک دارد. عینی ترین سند، عکس زن بی حجاب است در اماکن عمومی شهرهایمان.

باید دانست که منظور از "آزادی یواشکی"، دیگر بی حجابی در کوه و جنگل و اماکن متروکه و دور از اجتماع نیست، این مرحله قبل از ایجاد این کمپین، توسط اعضای محیط های اجتماعی اجرا گردیده. هدف این کمپین خروج افراد بی قید و بند از دایره شخصی و القای حس فراگیر بودن این حرکت به همگان است. منظور از "یواشکی"در اینجا، دور از انظار جامعه نیست. بلکه خارج از دسترس مجریان قانونی است. در خیابانها و کوچه ها و اجتماعاتی که نیروهای انتظامی در آن حضور ندارد و افراد معتقد و مذهبی در اقلیت باشند.

در آغاز فاز جدید، ضد انقلاب پا فراتر گذاشته و زنان را به کشف حجاب علنی در یکم تیرماه دعوت کرده است. در حالی که احتمال می دهیم امکان چنین تجمعی نیست. با این حال دشمن برای سنجش بازخورد حرکت پیشین خود توسط پیاده نظامش در داخل و مشاهده عکس العمل مسئولین و متدینین جامعه چنین حرکتی انجام داده است و چه بسا انتظار توفیق نیز ندارد اما "سنگ مفت است و گنجشک مفت".

باید با کمک و همیاری مسئولین در مقابل این حرکات براندازانه بایستیم.


نوشته شده در پنج شنبه 93/3/15ساعت 1:53 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

http://mahdirezaei.persiangig.com/pic/web/hijab/444.jpg

کشف حجاب اصلی ترین هدف در شبیخون فرهنگی دشمن علیه آرمانهای اسلامی مان به شمار می رود. از میان برداشتن حجاب به صورت دفعی و آنی امکان پذیر نبود. این امر می بایست همچون تمام کارهای فرهنگی قدم به قدم و به صورت نرم اتفاق می افتاد. سوق دادن دختران جوان به نمایش زیباییهای ظاهری، در ابتدا با حذف چادر اتفاق افتاد، اما حجاب کامل شرعی هنوز پابرجا بود.

در آغاز رقابت ظاهری بر سر نوع و رنگ روسری و مانتوهای بلند نمایان شد و رفته رفته موهای سر که از زیر روسری ها به نمایش درآمد، نشان از تفاخر و خودبرتربینی زنان و دختران بر یکدیگر بود. در این بین پسران نیز با توجه به حس زیباطلبی خود مجذوب این قضایا شدند. همین امر مزید بر علت گردید و روند بی حجابی را تسریع کرد. لباس و پوشش کوتاه تر و تنگ تر شد تا اندامی که غرب به عنوان الگوی دختران معرفی می کرد از سوی بانوان ایرانی به نمایش درآید و هر دختر جوان در تلاش برای نزدیک تر شدن به این الگو.

بدحجابی به حد اعلای خود رسید؛رشد بدحجابی باید ارتقاء می یافت و مرحله جدید آغاز می شد. فرهنگ برهنگی.

برهنگی آنی امکان پذیر نبود و جامعه ایرانی، عریانی را تحمل نمی کردند. لاجرم، این مدل از بی حجابی نیز باید به صورت نرم به وجود می آمد تا آرام و بی سر و صدا در جامعه ایرانی و قشر مذهبی جایی برای خود دست و پا کند. از این رو لباسهای تنگ و اندامی در تن دختران و پسران نمایان گردید. از جمله جوراب شلواری و ساپورت که به عنوان پوشش زیر مانتو و دامن مورد استفاده قرار می گرفت، در فاز جدید بدپوششی، مجزا و مستقل از هر نوع پوشش دیگر به کار گرفته شد.

اولین گام برای برهنه شدن آرام و تدریجی برداشته شد تا حجم اندام در این نوع پوشش مشهود و نمایان شود، بعضا نمونه های نازکتر هم مورد استفاده قرار می گیرد تا پوست بدن قابل مشاهده باشد.

ترویج این نوع ولنگاری در سایتها و شبکه های اجتماعی به صورت وسیع صورت گرفته و هدفمند بودن این مسئله به روشنی هویداست؛ چرا که عده ای در این بین به صورت مانکن خیابانی ظاهر می شوند و به صورت علنی اقدام به تهیه عکس از این نوع پوشش می کنند تا در وبلاگها و شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته و منتشر نمایند حتی با وجود تحریک کنندگی شدید این نوع البسه، نسبت به پوشیدن آن افتخار می کنند. همین امر سبب اشائه بیشتر این پوشش ضد ارزشی شده.

http://mahdirezaei.persiangig.com/pic/web/hijab/665.jpg

http://mahdirezaei.persiangig.com/pic/web/hijab/23232.jpg

http://mahdirezaei.persiangig.com/pic/web/hijab/2323.jpg

متاسفانه ساپورت در میان زنان و دختران محجبه نیز رواج یافته و جای تاثر و تاسف است که مسئولین باز هم در خواب غفلت به سر می برند.

 


نوشته شده در پنج شنبه 92/7/18ساعت 1:39 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

چشم ها را باید بست
جور بد دیدن را
نگه سوء و حرام و بد را
از قلب ها باید شست
تا گل نرگس را
بتوان راحت دید
با خدا باید بود
نیک تر باید زیست
چشم را باید بست

چشم ها را باید بست

قال رسول الله صل الله علیه وآله وسلم:
النظر سهمٌ مسمومٌ مِن سِهام إبلیس فمَن ترکها خوفاً مِنَ الله إعطاه اللهُ إیماناً یجدُ حلاوتَه فی قلبه.
نگاه به نامحرم،تیری زهر آگین از تیرهای شیطان است،هرکس از خوف خداوند، از نگاه به نامحرم، خودداری کند، خداوند به او ایمانی عطا می کند که او شیرینی ایمان را در قلبش می یابد.


نوشته شده در دوشنبه 92/6/4ساعت 11:56 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از 14 تیرماه آغاز گردیده و به مدت 30 روز پذیرای بازدیدکنندگانی خواهد بود که عطش فراگیری علوم قرآنی و الگوگیری از کلام وحی در سبک زندگی خویش را دارند.


مصلای بزرگ امام خمینی(ره) باری دیگر میزبان کسانی است که روزه خود را با نور معرفت قرآن افطار می کنند و ورد لبشان «یا کریم» است.

هرساله در ماه میهمانی خدا شاهد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هستیم. نمایشگاهی که این فرصت را فراهم می‌کند تا محققان، پژوهشگران، کارشناسان، علما و صاحب‌نظران گردهم بیایند تا علاوه بر ایجاد فضایی جهت تبادل دانش قرآنی خود، دستاوردهایشان در عرصه‌های مختلف قرآنی را نیز در معرض استفاده عموم قرار دهند.

در این ایام اغلب فعالان قرآنی کشور و همه علاقه‌مندان در سایه سار ساحت قرآن کریم، برنامه‌های متنوع و مفصلی را در بخش‌های مختلف برای مخاطبان پیش‌بینی کرده اند. از کودک و نوجوان تا دانشگاه و حوزه، علاقه‌مند حضور در این ضیافت قرآنی اند.

یکی از بخش های بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به عفاف و حجاب اختصاص داده شده است. در سایت اطلاع‌رسانی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اهداف برپایی غرفه های حجاب و عفاف اینچنین تبیین شده است:

«چشم انداز نهایی و افق متعالی مجموعه برنامه ها و اهداف بخش عفاف و حجاب بیست و یکمین نماشگاه بین المللی قرآن کریم، تحقق عینی و فراگیر مقوله حجاب از نگاه «قرآن - کتاب زندگی» است، بسترسازی برای ورود معارف نورانی و قرآن کریم به تمامی ساحات زندگی فردی و اجتماعی انسان مومن و انقلابی است . افزایش بصیرت انقلابی در حوزه مسائل فرهنگی سیاسی اجتماعی داخل کشور ، آگاهی و فرهنگ سازی جهت تحولات حوزه طراحان و تولید کنندگان چادر (حجاب برتر) چشم انداز در اهداف کلان برنامه های بخش های مختلف عفاف و حجاب نمایشگاه بیست و یکم است.»

طبیعتا این چنین نیز انتظار می رود که در چنین نمایشگاهی، عفاف و حجاب با الهام از معارف قرآنی برای مخاطب تبیین شود و مخاطب با آموزه های قرآنی آشناتر گردد و این صراط مستقیمی که قرآن برای زنان و دختران مومنه رهنمون کرده است، برای طالبان حقیقت به نمایش در آید.

متاسفانه به تنها مسئله ای که در این نمایشگاه بدان پرداخته نشده، آشنایی با معارف قرآنی در موضوع حجاب و عفاف است. با ورود به بخش حجاب و عفاف نمایشگاه، 38 غرفه برای انواع چادر و پوشش سر، پارچه های چادری، چادر احرام و متعلقات حج، چادر تکلیف، آموزش طراحی و دوخت چادر و همچنین دوخت رایگان چادر مشهود می باشد.

آیا زنان و دختران ما که می توانند با این سطح نازل غرفه ها جرعه ای از زلال وحی را نوش کنند؟ همگان مشتاقانه می آیند از حیا و عفت، حجاب و عصمت و مسیری که قرآن برایمان مشخص ساخته کسب فیض و معرفت نمایند، اما افسوس که نشانی از معرف قرآنی در اینجا نمود ندارد.

حجاب و عفاف زن ایرانی در گرو ارزان و گران بودن ملزومات حجاب نیست که با برپایی دوخت چادر رایگان، و یا تخفیف ویژه پارچه های چادری، به حجاب ترغیب شوند و یا بخواهند از آن دست کشند.

یحتمل مسئولان فرهنگ و ارشاد ریشه بدحجابی را در کمبود و یا گرانی چادر و پارچه چادری یافته اند و چاره را در توسعه عرضه، تخفیف، ارزانی و دوخت رایگان.

مدیران بخش حجاب و عفاف عدم حضور غرفه های فرهنگی، پژوهشی و حوزوی در این بخش را از سیاست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان می دارند.

ناگفته نماند؛ بخش حجاب و عفاف نمایشگاه غرفه ای را به جُنگ خوش حجابی و رنگ آمیزی کودکان اختصاص داده و جنبه تجاری ندارد. اما این جُنگ نیز الگوگیری ناقص و ابتری از طرح ملی خوش حجابی موسسه مردم نهاد ریحانه النبی(س) است که به صورت غیرکارشناسانه اجرا می گردد و بر ضعف عملکرد مسئولین این بخش افزوده است.

مسئولین دولتی بارها اعلام نموده اند که در زمینه ترویج حجاب و عفاف می بایست کار فرهنگی صورت پذیرد، اما دریغ از ذره ای عمل. البته نمی توان خرده گرفت، بالاخره با اندک بودجه ای که دولت به فرهنگ اختصاص داده، نمی توان انتظار حمایت از موسسات فرهنگی و حضور قدرتمند ایشان را در اینگونه نمایشگاه ها داشت، حجاب و عفاف که به جای خود. هرچند با عقیده برخی مسئولین بر اینکه نمایش چند تار مو مشکلی ایجاد نمی کند و بی اشکال است، این اندازه کار در زمینه حجاب و عفاف هم جای بسی شکر دارد!!!

گاهنوشت:

- از بخش حجاب و عفاف نمایشگاه گفتیم، از بخش فرهنگی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز بگوییم که به فروشندگان تابلو های مذهبی، آثار هنری و... اختصاص داده شده و ذره ای از عملکرد فرهنگی در آن دیده نمی شود.

جهت مشاهده دیگر مطالب به صفحه اصلی مراجعه فرمایید.

 


نوشته شده در چهارشنبه 92/5/2ساعت 2:37 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

http://rih.ir/data_file/1362238304.jpg

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 91/12/12ساعت 7:16 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

هرکس کاری را پیگیری می کرد، فرصت سر خواراندن نداشتیم. شب و روزمان یکی شده بود... سعی مان این بود تا امور به نحو احسن انجام شود.

مراسم نزدیک بود و کار زیاد... همه دلهره داشتیم که آیا مسئولین حمایتمان خواهند نمود یا خیر.

به روز موعود نزدیکتر می شدیم و از پشتیبانی و حمایت ناامیدتر... متاسفانه ادعا بسیار بود و عمل ...

آغاز چنین طرحی هم با دست خالی میسر نبود...

جمعه 4 اسفند 1391.

تدارکات لازم را برای آغاز همایش فراهم آوردیم و با توفیق یافتیم تا دوشادوش عده ای مجاهد قدم در این راه نهیم و همراه شویم...

درگذشته تجربه برگزاری چنین همایشی را داشتیم، اما این متفاوت از همه آنها بود... چرا که برگزار کننده آن به قول سید، نه من و تو، بلکه خود حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام است و در این روزها پیش از مراسم، هرچه بیشتر از مسئولان دولتی و استانی ناامیدتر می شدیم، دست هایی که از غیب یاریمان می نمود، برایمان محسوس تر می نمود...

بالاخره اولین همایش دختران خوش حجاب شهر قم به پایان رسید و طرح ملی خوش حجابی در قم عملا آغاز به کار کرد... و این پایانی شد بر آغاز طرح تثبیت حجاب در دختران خانواده های ارزشی و مذهبی در شهر مقدس قم.

خوش حجابی قم

با همه اینها شاید فعالیت این طرح در شهر قم علت بی توجهی و عدم حمایت مسئولین استان از این طرح باشد. شاید حق داشته باشند.

قم یک شهر مذهبی است، همه با حجابند و معتقد. طرح حجاب می خواهد چکار. حالا کو تا قم مثل شهرهای تهران و شیراز و شمال و جنوب به بی حجابی گرایش پیدا کند. در آن صورت چاره ای تدبیر خواهند کرد. شاید هم کار فرهنگی ارزش هزینه بودجه را ندارد... بالاخره با هر نیت و اراده ای نخواستند و نیامدند تا در این امر سهیم شوند...

گذشت ... اواخر شب دور هم نشستیم از باب آسایش. محاسن و معایب مراسم را مرور می کردیم.

هر کس نقاط ضعف و قوتی را که حس کرده بود بیان میکرد... کار بزرگی انجام شده بود. با دستان تهی و بدون پشتوانه توانسته بودیم حرکتی عظیم انجام دهیم و خود را به خیلی ها ثابت کنیم... سید لبخند و زد و گفت: دیدید ما هیچکاره بودیم... ما فقط وسیله بودیم و حضرت زهراعلیهاالسلام مجلس را گرداند... ما همه سیاهی لشکری بیش نیستیم. و تک تک امدادها را مثال زد... راست می گفت. به جد اگر کاری خالصانه برای خدا انجام شود. اسباب کار به خودی خود فراهم می شود.

و این همایش نه فقط از جنس یک همایش و گردهمایی ساده بلکه شروع برنامه های متنوع برای ترویج حجاب و عفاف فاطمی است برای دختران. و لبخند شادی دختران و والدینشان در هنگام خروج از سالن، تمام خستگی چند روزه مان را زدود...

 

مطلب مرتبط:

 

پی نوشت:

- دوست نداشتم سربسته سخن کنم... برخی ملاحظات مانع از انتقاد بر کسانی شد که بدون ذره ای حمایت، حتی زبانی، گلایه مند بودند که چرا نامی از ایشان در مراسم برده نشده است...
به جای نقد این مسئولین کوته فکر بهتر است قدردان کسانی باشم که واقعا برای خدا آمدند و بی ادعا، ذره ای کوتاهی نکردند. خدا به تمام عوامل و دست اندرکاران جهادگر این مراسم اجر جزیل عطا کند. و همچنین دکتر مرتضی آقاتهرانی که احساس تکلیف کرده و حاضر شد در این محفل.

- گزارش تصویری این همایش را در مطلب بعدی خواهم آورد.


نوشته شده در پنج شنبه 91/12/10ساعت 9:20 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

انقلاب اسلامی ایران تولدی دیگر را جشن گرفت و میلیون ها ایرانی در این جشن ملی حماسه آفریدند با حضورشان.

نمی دانم چه حکمتی در این حضورها نهفته است.هرچه میگردم مثالی برای اتحاد نمی یابم که پس از سه دهه از یک انقلاب، مردم به صحنه می آیند و سال به سال استوارتر و فاتحانه بر نظام کشورشان مهر تایید می زنند.

چه سری است؟ نسل سومی ها این کشور که رنج دوران شاهنشاهی نچشیده اند و زخم جنگ تحمیلی نخورده اند، حضوری بس گسترده دارند در این راهپیمایی ها...

چه رازی در آن نهفته؟ چرا در میان اینهمه فشار و تحریم و تبلیغات سوء، باز هم این ملت ایستاده و با صلابت، با سینه های سپر شده، از حاکمیت نظام و دینش دفاع می کند و پای آرمانهایش ایستاده است؟

راهپیمایی 22 بهمن جاری را از دریچه دوربین نگریستم.

صحنه هایی ثبت کرده ام که هر یک جای تامل بسیار دارد. هم برای دوستان و هم برای دشمنان.

صحنه هایی که شاید بارها دیده ایم...

و از تماشای آن روزنه های پر نوری از امید در دلهامان روشن شده و در خیل عظیم راهپیمایان، لبخندها بر لب نشانده.

اما از سویی دغدغه و اضطرابی انداخته و می اندازد در دل سیاه دشمنان و خیال واهی تسلط بر این خاک و بوم را روز به روز از مخیله شان می زداید...

آن چیزی نیست جز رویش پر امید جوانه ها ...

راهپیمایی قم

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 91/11/28ساعت 1:24 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

عفاف روی تاب

- این هم یک طرح از حجاب که رنگ آمیزی و متحرک سازیش رو انجام دادم و  اگر خدا بخواد از این به بعد طرح های بیشتری با موضوع حجاب اینجا قرار میدم به امید اینکه مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار بگیره.

در صورتی که با موضوع حجاب و عفاف نقاشی می کشید، برام لینک نقاشیهاتون رو "همراه با ذکر نامتون" بزارید تا با نرم افزار رنگ آمیزیشون کنم و به این وسیله کار کوچکی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب فاطمی انجام داده باشیم.

- کپی برداری از طرح بلامانع است.


نوشته شده در چهارشنبه 91/9/1ساعت 2:53 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

هر ملتی پرچم و نمادی مختص خود دارد که گویای ویژگی های یک کشور است، در یک منظر. احترام به پرچم یک کشور، به منزله احترام به آیین، فرهنگ، دین و تاریخ آن کشور است. و در مقابل، اگر ملتی، از کشور و دولتی زخم خورده باشند، پرچم آن کشور را پایین می آورند و ممکن است به زمین افکنند و حتی آنرا به آتش کشند، که نشانگر انزجارشان از آن دولت و ملت است. نمونه های بسیاری را دیده و شنیده اید، در کشور ما نیز پرچم ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و انگلیس را نیز بدین طریق می سوزانند تا نفرت عمیق ملتمان را نسبت به سیاست های خصمانه انها نشان دهند.

با این اوصاف، آیا این کشورها مقابله به مثل نمی کنند؟ ما به پرچم مستکبرین توهین می کنیم، آیا آنها نیز با پرچم ما چنین می کنند؟ یا در دیگر کشورها چنین اتفاقی رخ می دهد؟ و کسی جرئت اهانت به پرچم مقدس ما را دارد؟ آیا تا به حال شنیده اید که چنین عملی صورت گیرد؟ آری؟ خیر؟ به ندرت؟ تا به حال نشنیده و ندیده اید؟ چیزی به نظرتان نمی رسد؟

چرا. شاید بیشترین توهینها از ناحیه دولتهای مستکبر به پرچم مقدس ما صورت می گیرد. نه آن پرچم سه رنگ سبز و سفید و سرخ که متبرک به کلمه لااله الاالله است. بلکه به پرچم سیاهی که در اقصی نقاط جهان، نماد تفکری است از جنس جمهوری اسلامی ایران. و هفته ای نیست که خبری از بی احترامی به حجاب و چادر و روبند در کشورهای غربی صورت نگیرد. مگر حجاب، به خودی خود چه خطری ممکن است برای آنها به وجود آورد که سخت ترین محدودیت ها را جهت مقابله با آن در نظر گرفته اند اعمال می نمایند؟ جمهوری آذربایجان، ترکیه، فرانسه، انگلیس و ... حتی روسیه که هیچ قانون منع حجابی در آن وجود ندارد.

فرقی نمی کند زن محجبه ملیت چه کشوری داشته باشد، عرب باشد یا ترک، غربی باشد یا شرقی، این نماد تنها یک معنا دارد. خط مقدم جنگ غرب با اسلام است. و بیشترین حساسیت بر زنان محجبه ایران اسلامی است. و تا حد توان در تلاشند تا این جامعه را از درون به فساد سوق دهند، همچون آندلس صدر اسلام. پیشروی هایشان بسیار سریع بوده و تا حدود زیادی موفق شده اند.

با اندک تاملی در کوچه و بازار شهرهایمان می توانیم آنرا مشاهده کنیم. از چند تار مو شروع می شود و به انحرافات شدیدی منجر خواهد شد.

لباس عفت بر تن جوانان ایرانی،خصوصا چادر در قامت دختران ایران زمین، به منزله احتزاز این پرچم مقدس است.

 


نوشته شده در جمعه 91/7/28ساعت 11:12 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

   1   2   3      >