سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان و کارگزاران نظام دیدار و مواضع صریح، شفاف و روشنی نسبت به مسئله برنامه هسته ای، مذاکرات و توافق، خطاب به دولت یازدهم، مردم عزیز ایران، منتقدین و گروه 1+5 تبیین نمودند که به صورت اجمالی در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد.

لذا در ابتدا بیان دو نکته اساسی از بیانات معظم له لازم و ضروری به نظر می رسد:

- در ایران، همه از جمله بنده، دولت، مجلس، دستگاه قضایی، دستگاههای امنیتی و نظامی و همه نهادها خواهان توافق خوب هسته ای هستیم توافقی که عزتمندانه، منصفانه و مطابق با مصالح و منافع ایران، تدوین شود.

- هر آنچه رهبری در جلسات عمومی می گوید عیناً همان مسائلی است که در جلسات خصوصی به رئیس جمهور و دیگر مسئولان ذیربط می گوید بنابراین این خط تبلیغی غیرصحیح که از برخی خطوط قرمز رسمی در جلسات خصوصی صرف نظر شده است، خلاف واقع و دروغ است.

@ دولتی ها:

- در مجموعه دست اندرکاران، برخی تصور می کنند با کوتاه آمدن از اصول، درها گشوده خواهد شد در حالی که نتیجه این خطای بزرگ را در سالهای اخیر در برخی کشورها دیده ایم.

- تأمل و مطالعه در روند مطالبات امریکایی ها نشان می دهد هدف آنها ریشه کن کردن صنعت هسته ای ایران، از بین بردن ماهیت هسته ای کشور و تبدیل آن به یک کاریکاتور و تابلوی بی محتوا است.

- تنها راه پیشرفت، ایستادگی و پافشاری بر مبانی و اصول است. برخی تصور میکنند، مردم مشکلات را تحمل نخواهند کرد.

- اگر حقایق امور باصداقت لازم و به درستی برای مردم بیان شود،مردم خواهند ایستاد و مقاومت خواهند کرد.

 

@ ملت:

- در هر رویارویی دیپلماتیک دو میدان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد میدان اصلی که میدان واقعیت، عمل و تولید دارایی است و مدیران دیپلماسی و سیاست که عرصه تبدیل این داراییها به امتیاز و تأمین منافع ملی است. 

- تیم مذاکره کننده، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرفهای مقابل، مشغول تلاش است و انصافاً با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می کند.

- هرکسی از جزئیات مذاکرات با خبر شود حتماً به این مطالبی که درباره تیم هسته ای گفته شد، اذعان خواهد کرد البته آنها ممکن است در تشخیص و عمل خطا کنند اما متدین و غیور هستند.

- ما از ابتدا گفته ایم می خواهیم تحریم های ظالمانه برداشته شود که البته در مقابل آن، حاضریم یک چیزهایی بدهیم به شرط اینکه صنعت هسته ای متوقف نشود و لطمه نخورد.

 

@ منتقدین:

- با انتقاد مخالف نیستم و آن را لازم و کمک کننده می دانم اما این یک واقعیت است که انتقاد کردن از عمل کردن آسان تر است چرا که دیدن عیبهای طرف مقابل راحت است اما درک دشواریها و نگرانی های او، مشکل می باشد.

- این حرف من، نباید مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشیم که تیم هسته ای برخی از مسائلی را که مورد انتقاد است می داند اما بعضی ضرورتها او را به برخی اقدامات می کشاند.

- موضوع مذاکره با امریکایی ها مربوط به زمان دولت قبل است و به فرستادن واسطه به تهران برای درخواست مذاکره مربوط می شود... ما به آن واسطه گفتیم به امریکایی ها و حرفهایشان اطمینانی نداریم، اما با اصرار آن واسطه، قبول کردیم که این مسئله را یک بار دیگر امتحان کنیم و مذاکرات شروع شد.

- ما حاضر بودیم اگر امریکایی ها سر حرفها و وعده های خود به آن واسطه منطقه ای ایستادند ما هم هزینه بدهیم چون در مذاکرات می توان براساس عقل و محاسبه، عقب گردهایی نیز داشت اما آنها اندکی بعد از مذاکرات زیاده خواهی و بدعهدی را آغاز کردند.

 

@ 5+1 :

- ما برخلاف اصرار امریکایی ها محدودیتهای بلند مدت 10، 12 ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به آنها گفته ایم.

- ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز حتی در زمان محدودیت دومین خط قرمز ایران است.

- تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود.

- اجرائیات لغو تحریم ها نیز باید با اجرائیات تعهدات ایران متناظر باشد.

- ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس، مخالفیم چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست بنابراین ما به آن بدبین هستیم.

- بازرسی های غیر متعارف، پرس و جو از شخصیتهای ایران و بازرسی از مراکز نظامی» از دیگر خطوط قرمز هسته ای است.

 

پی نوشت:

- این نکات چراغ راه است برای ما، دولتمردان و منتقدین، برای تصحیح مواضع ناصحیح گذشته و افزایش بصیرت در آینده


نوشته شده در چهارشنبه 94/4/3ساعت 3:16 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

در غربت بودن، با دست بسته و مظلومانه شهید شدن سخت است، اما...

175 شهید غواص

.

.

.

اما خدا را شکر 174 همرزمت کنارت بودند و تنها نبودی ...
باز هم شکر ندیدی کشیده شدن عزیزترین انسانها را بر روی زمین...
باز هم شکر ندیدی ضربت سیلی دشمن را...
باز هم شکر سالها شرمسار امانت رسول خدا(ص) نبودی...
باز هم شکر، پرکشیدی و 25 سال خانه نشینی نکردی.


نوشته شده در جمعه 94/3/22ساعت 1:22 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در جام جهانی کشتی آزاد با شکست 5 بر 3 آمریکا در فینال این رقابت ها، قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد.

بسیاری از مردم کشورمان بامداد امروز با شور و اشتیاق، استرس و اضطراب، امید و دلهره فینال را پیگیری کردند و سرانجام با پیروزی قهرمانانه ملی پوشان کشورمان، شادمانی سراسر کشور را فرا گرفت و دشمن دیرین ملت در خاک خود شاهد برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان و طنین انداز شدن سرود ملی این مرز و بوم بود.

پیروزی کشتی ایران برابر آمریکا

چه شیرین و گواراست این رقابت پیروزمندانه، چه دلنشین است به خاک مالیدن پشت حریف نابکار و چه غرورآفرین است این اقتدار جهانی...

کاش می شد در هماوردی چون مذاکرات هسته ای نیز آمریکایی ها شفاف و آشکار، بدون دروغ و دغل و با تمام توان در برابر دیدگان مردم جهان پنجه به پنجه تیم مذاکره کننده مان می انداخت تا روسیاهی دیگری در کارنامه شان ثبت می کردیم.

به امید سربلندی دکتر ظریف و همکارانش، همچون خادم و دستیارانش در دفاع از حیثیت ملی.

به امید آنروز...


نوشته شده در دوشنبه 94/1/24ساعت 9:41 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

این اربعین گذشت، تو اما نیامدی
خورشید خانوادهء زهرا نیامدی
از جادهء همیشهء چشم انتظارها
ای آخرین مسافر دنیا، نیامدی
صبحی کنار جاده تو را منتظر شدیم
آمد غروب، رفت، و تو آقا نیامدی

اربعین

مسیر پیاده روی اربعین حسینی 1393، از سهیلیه(مسجد سهله) تا جاده نجف - کربلا که به عمود 255 منتهی می‌شه.


نوشته شده در سه شنبه 93/9/25ساعت 12:51 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

به مناسبت هفته حجاب و عفاف، درود می فرستم به تمام خواهران و مادرانی که حجاب را با تمام سختی هایش تحمل می کنند تا جامعه ما رنگ و بوی حضرت فاطمه(س) داشته باشد.

چرا که حجاب محدودیت است، برای نگاه های مسموم...
و آرامش آور است، در کنار سختی هایش...
خواهران، اجرتان با خدا...

گل عفاف در بوستان حجاب


نوشته شده در یکشنبه 93/4/15ساعت 2:4 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

یک خانم، به ظاهر خود رسیده است. با لباس فاخر، با مانتوی کوتاه و اندامی، روسری با ابعاد کم و خوش رنگ که بر روی موهای رنگ شده آویخته با صورت آرایش کرده؛ یا اصلا با یک تنوع پوشش جذابتر دیگر، در جامعه حاضر می شود. طبیعتا یک ظاهر زیبا می تواند نگاه دیگران را جذب کند و چشمهایی را خیره به این صحنه نماید و یا حتی برخی دزدانه نگاهی بیاندازند و زیرچشمی مجذوب شوند. شاید این دیده شدن برای زن اهمیت داشته باشد.

حال اگر یک خانم با چنین وضعیتی، به همراه مردی وارد جامعه شود، کمابیش این نگاه ها روانه خواهد شد. در این حین، مرد چه حسی خواهد داشت؟ احتمال دارد بی تفاوت از کنار این نظاره ها بگذرد و اعتنایی ننماید. با هر دلیلی یک امر طبیعی و عادی جلوه دهد.

اما اگر این فرد بداند که نیت دیگران از نظر به ناموسی که با وی همراه شده چیست، آیا بازهم این وضعیت را عادی و طبیعی می پندارد؟

مردی که با یک زن به خود رسیده بیرون می رود، نمی بیند نگاه ها را؟ اما آیا معنای آنرا نیز می داند؟ وقتی مرد نامحرم به زن بدحجاب نگاه می کند، در ذهن خود، با وی همبستر می شود. حال، در طول این مدت چند نفر در پی نگاه های شهوانی، در ذهن بیمارشان با این زن همبستر می شوند؟ در حالیکه مردش کنار اوست. نمی داند نگاه گناه آلود چه می کند؟ اولین انعکاس صورت و اندام نامحرم در ذهن فرد، او را آلوده می کند؛ عاقبت نظر لاجرم زناست.

آیا مردانی که با ناموس بدحجاب خود در اجتماع ظاهر می شوند، به این مسئله می اندیشند و چنین فاجعه ای را درک می کنند؟

این نگاه ها در رحم و جنین زن بدحجاب نیز تاثیر می گذارد. در شخصیت کودکی که از وی متولد می شود تاثیر سوء دارد. پس فرق است بین زن محجبه و زن بدحجاب و بی حجاب.

زیپ چشم را کشید


در کتاب کافى از امام باقر (علیه السلام) نقل شده که جوانى از انصار در مسیر خود با زنى روبرو شد (و در آن روز زنان مقنعه خود را در پشت گوشها قرار می ‏دادند و طبعا گردن و مقدارى از سینه آنها نمایان می‏شد ).

چهره آن زن نظر آن جوان را به خود جلب کرد و چشم خود را به او دوخت. هنگامى که زن گذشت جوان هم چنان با چشمان خود او را بدرقه می کرد در حالى که راه خود را ادامه می داد تا اینکه وارد کوچه تنگى شد و باز هم چنان به پشت سر خود نگاه می ‏کرد، ناگهان صورتش به دیوار خورد و تیزى استخوان یا قطعه شیشه‏اى که در دیوار بود، صورتش را شکافت!

جوان به خود آمد و دید خون از صورتش جارى است و به لباس و سینه‏اش ریخته! (سخت ناراحت شد) با خود گفت: به خدا سوگند من خدمت پیامبر می ‏روم و این ماجرا را بازگو می ‏کنم.

هنگامى که چشم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به او افتاد فرمود چه شده است؟

و جوان ماجرا را نقل کرد، در این هنگام جبرئیل، نازل شد و آیه 30 را آورد.

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»
به مردان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه خود را نگه دارند، این برایشان پاکیزه تر است زیرا خدا به کارهایی که می کنند آگاه است

«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاء بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُوْلِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَى عَوْرَاتِ النِّسَاء وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»(1)
و به زنان مؤمن بگو که چشمان خویش را ببندند و شرمگاه خود را نگه ، دارندو زینتهای خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند و مقنعه های خود را تا گریبان فرو گذارند و زینتهای خود را آشکار نکنند ، جز برای شوهر خودیا پدر خود یا پدر شوهر خود یا پسر خود یا پسر شوهر خود یا برادر خود یاپسر برادر خود ، یا پسر خواهر خود یا زنان همکیش خود ، یا بندگان خود ،یا مردان خدمتگزار خود که رغبت به زن ندارند ، یا کودکانی که از شرمگاه زنان بی خبرند و نیز چنان پای بر زمین نزنند تا آن زینت که پنهان کرده اند دانسته شود ای مؤمنان ، همگان به درگاه خدا توبه کنید، باشد که رستگار گردید.

نگاه گناه


پی نوشت:

1- آیات 30 و 31 سوره مبارکه نور


نوشته شده در سه شنبه 92/7/23ساعت 4:49 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )

<      1   2