• وبلاگ : گاهنامه پنجره
  • يادداشت : چادر، نماد ايران و اسلام
  • نظرات : 0 خصوصي ، 8 عمومي
  • پارسي يار : 4 علاقه ، 1 نظر
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام و عرض ادب
    متن خوبي بود. با خوندنش ياد اين جمله از رهبر انقلاب افتادم که تأکيد ميکنند چادر نشان ملي ماست:
    « مردم ما چادر را انتخاب كرده اند. البته ما هيچ وقت نگفتيم كه حتما چادر باشد‚ و غيرچادر نباشد. گفتيم كه چادر بهتر از حجابهاي ديگر است. ولي زنهاي ما مي خواهند حجاب خودشان را حفظ كنند. چادر را هم دوست دارند. چادر‚ لباس ملي ماست. چادر‚ پيش از آنكه يك حجاب اسلامي باشد‚ يك حجاب ايراني است. مال مردم ما و لباس ملي ماست.»( سخنراني در جمع خواهران پرستار 20/07/1373)
    به اميد روزي که همه بانوان ايراني ارزش اين نماد ملي رو بدونن و به پوشيدنش افتخار کنند.
    اللهم عجل لوليک الفرج

    پاسخ

    سلام عليكم، لطف داريد. ممنون از نظر ارزشمندتون جناب منصوريان. انشاء الله.

    عرض ارادت مجدد
    روحيه‌ي نقد پذيري شما برايم ستودني است.
    عنوان و تيتر شما با محتواي پستتان همخواني ندارد. بنده در محتوا مناقشه‌اي با شما ندارم. اگر چادر نماد ايران باستان است، خب بگوئيم نماد ايران. اگر نماد ايران اسلامي است خب بگوئيم نماد اسلام.

    با سپاس از شما

    پاسخ

    ممنون از بذل محبتتون سيد بزرگوار. در اينکه چادر و حجاب و نماد اسلام است شکي نيست. اما از آن جهت که محتواي مطلبم و مخاطب عام جوانان ايران بوده اند، اين تيتر را انتخاب کردم. و قبول دارم که تا حدودي نيز بي اشکال نيست. اما بنا به فرمايش و راهنمايي شما اين نکته را لحاظ مي کنم. سپاس از اينکه حقير رو لايق نقد دونستيد. موفق و مويد باشيد گرامي.

    سبب هجمه به ايران، چادر نيست. شيعه بودن ما است. حاکمان عربستان سني هستند و نوکر غرب؛ حاکمان ايران شيعه اند و دشمن غرب. لذا هجمه بر ايران بيشتر است. استدلال نهائي شما نيز به اين ميماند که بفرمائيد نماز در اديان سابقه وجود داشته و اسلام به آن تقدس داده. بنابراين نماز يک نماد مثلا يهودي است. اگر چادر قبل از اسلام هم وجود داشته باشد، اولا به فرموده‌ي شما در اسلام رنگ و شکل آن عوض شده و ثانيا: در زمان معاصر نماد اسلام است نه ايران. بله اگر دين جديدي تحت عنوان "مکتب ايراني" ظهور کند و به چادر اديان سابقه مهر تأييد بزند، اين‌جا ميتوان گفت حجاب، نماد ايران است. بهتر است نمادهائي که مربوط به جهان اسلام است را به ايران منحصر نکنيم. امروزه عراقي‌ها و يمني‌ها و حتي سعودي‌ها بيش از ما به چادر بها مي‌دهند.

    پاسخ

    جناب صدري بنده در مطلبم به طور واضح عرض کرده ام که: "پرچم سياهي که در اقصي نقاط جهان، نماد تفکري است از جنس جمهوري اسلامي ايران." و در جاي ديگري نيز ذکر نموده ام که: "فرقي نمي کند زن محجبه مليت چه کشوري داشته باشد، عرب باشد يا ترک، غربي باشد يا شرقي، اين نماد تنها يک معنا دارد. خط مقدم جنگ غرب با اسلام است. و بيشترين حساسيت بر زنان محجبه ايران اسلامي است."پس فکر نمي کنم در اين مسئله تفاوت ديدگاه و عقيده داشته باشيم. بنده پيرو مکتب ايراني نيستم. اگر اشتباه نکرده باشم اشکالي که شما نسبت به بنده داريد مربوط به تيتر مطلب است. که شايد حق با شما باشد. :)

    غرب، براي زدودن حجاب با مسلمانان فرانسه هم مقابله مي‌کند تا چه رسد با زنان عربستان. دليل برخورد غرب با حجاب، حيثيت اسلامي بودن آن است نه حيثيت ايرانيت. من مي‌گويم چادر، نماد اسلام است. دليلم هم آيه‌ي 59 احزاب است. شما مي فرمائيد چادر نماد ايران است. دليلتان؟

    پاسخ

    جناب صدري دليل برخورد غرب با حجاب، به دليل اسلامي بودن آن است. و غرب نمي خواهد نمادهاي اسلام گسترش يابد. اين نکته را در مطلب نيز عرض کرده ام. حال، آيا زنان محجبه اي که در عربستان زندگي مي کنند بيشتر مورد هجمه فرهنگي غرب قرار دارند يا زناني که در ايران زندگي مي کنند؟ اگر جنگ صرفا با اسلام است، چرا دو برخورد دوگانه در مقابل دو زن محجبه وجود دارد؟ مسلم است که شبيخون غرب عليه زنان عفيفه ما شديدتر است. ريشه چادر نيز ايراني است و در دوره هخامنشيان و ساسانيان در ايران وجود داشته است، اما به شکل ها و رنگهاي مختلف. ولي اسلام بوده که به آن تقدس داده است.
    + مجله شبانه باشگاه خبرنگاران 

    با سلام
    مطلب شما در بخش وبلاگستان مجله شبانه باشگاه خبرنگاران لينک شد. در صورت تمايل باشگاه شبانه را به پيوندهاي خود اضافه کرده و از طريق ايميل باشگاه به ما اطلاع دهيد تا ما نيز شما را به پيوندهاي سايت اضافه کنيم.
    http://www.yjc.ir/fa/list/10/95

    با سلام و تقديم احترام
    با توجه به آيات و روايات
    و نيز با لحاظ اين نکته که بسياري از کشورهاي اسلامي از پوشش چادر استفاده مي‌کنند، مي‌توان گفت چادر، نماد "اسلام" است نه "ايران".
    موفق باشيد

    پاسخ

    سلام. بله کاملا درست است. عربستان هم يک کشور اسلامي است و با زنان محجبه اش برخورد مي شود. اما آيا غرب براي از بين بردن حجاب در آن کشور هم فعاليتي دارد؟ همچون اين هجمه عظيم فرهنگي که بر عليه عفاف زنان جامعه اسلامي ما دارد؟ حجابي که تفکري اصيل همچون مقاومت، جهاد، ايثار و ظلم ستيزي در پس آن باشد براي استکبار خطر محسوب مي شود. وگرنه کشورهايي همچون عربستان و ... که شير بي چنگ و دندان به شمار مي روند و در برابر غرب بي آزارند.
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 29 مهر 91 نوشته (چادر، نماد ايران) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.