سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

انتخابات رزمایش عظیمی است با حضور آحاد مردم ایران در جهت اعلام حمایت از نظام اسلامی و انقلابی که از بدو تولدش هرگز رهایش نکرده و یا حتی یک آن از او غافل نگردیده اند. انقلاب نیز در طول سی و سه سال حیاتش، تکیه گاه مردم بوده و در حساس ترین لحظات،‌ حتی جنگ تحمیلی و تحت سخت ترین فشارها؛ انتخابات مجلس و شورای شهر و ریاست جمهوری و خبرگان رهبری را برگزار نموده است.
برگزاری رفراندوم با مشارکت بالا را می توان ترجمانی از آیه شریفه «وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخیل ترهبون به عدو الله وعدوکم» دانست و به نوعی واکسینه کردن کشور در برابر هجمه های دشمنان و مخالفان و معاندان. انتخابات مجلس نهم، جزء و دنباله‌ی انتخابات‌های گذشته بود، اما انتخابات 12 اسفند را میتوان از چند جنبهء داخلی، منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت ویژه تری دانست. زیرا اولین انتخابات برگزار شده پس از فتنه سال 1388 محسوب می شد و دوست و دشمن منتظر نتیجه بود.
از سوی دشمنان فشارهای فراوانی وارد می آورد تا از مقبولیت و محبوبیت این نظام بین ملتش و حتی ملتهای دیگر بکاهد. علی الخصوص از الگوپذیری بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی جلوگیری کرده و مسیر آن انقلابها را از راه اسلامی منحرف نماید. در این زمینه نیز تمام تلاشش را به کار بست.
سناریوی ترور سفیر عربستان، ترور دانشمندان هسته ای و کشاندن پرونده هسته ای به شورای امنیت. تحریم های اقتصادی بانک ملی و مرکزی و نفتی؛ آشفته سازی بازار ارز و طلا و تحریم های تجاری. تبلیغات و هجمه رسانه ای به صورت گسترده علیه نظام و انقلاب و.... عده ای در داخل و خارج این تشویش را به وجود می آوردند که مردم نسبت به انتخابات دلسرد شوند و با ترفند های متفاوت قصد کمرنگ کردن حضور گسترده مردم را در صحنه داشتند و بر طبل جدایی مردم از نظام می کوبیدند. این هیاهوها نسبت به اکثر انتخاباتی که در طول عمر این انقلاب برگزار شده بی سابقه بود. شاید دلیلش را در ماجرای فتنه باید جست. چرا که استکبار امیدوار شده بود به عناصر و مهره هایش تا شاید دوباره بتواند به موفقیت هایی دست یازد و در تحلیلهایشان کاملا این قضیه مشخص بود.
در سویی دیگر دوستان ما در سراسر دنیا منتظر بودند ببیند ایران در این انتخابات چه خواهد کرد؟ و احساس نگرانی می کردند نسبت به تکیه گاهشان.
«شما بحمد اللَّه، الگو هستید براى تمام کشورهایى که هستند و مسلم بدانید که چشم همه کشورها- یعنى، مسلمانهاى کشورها و مستضعفان کشورها- به شما دوخته است.»
صحیفه امام، ج‌17، ص: 10
و مهمترین بخش، عامهء مردم جهانند و دولتهای نوپای بیدار شده که نظاره گرند بر تحرکات و عملکرد جمهوری اسلامی ایران تا ببینند آیا این کشور می تواند الگوی مناسبی برایشان باشید یا خیر.
نقش رهبری انقلاب در تک تک صحنه ها بسیار حساس و حیاتی بود. ایشان مدبرانه تمام این وقایع را بررسی، تحلیل و مدیریت نمودند. در همان اوج فتنه نیز فرمودند: « ان‌‌‌‌‌شاءاللَّه خواهید دید در انتخابات آینده - که حالا دو سه سال دیگر است - همین مردم با وجود همین بازیگرى‌‌‌‌‌اى که مخالفان و دشمنان و غافلان و بى‌‌‌‌‌خبران داخلى کردند، یک حضور مستحکمِ قوى‌‌‌‌‌اى در انتخابات خواهند داشت.»
پیش از انتخابات هم خاطرنشان کردند: «آن چیزی که از لطف الهی احساس می‌کنم و احتمال قوی می‌دهم، این است که ملت ایران در انتخابات روز جمعه، سیلی سخت‌تری به چهره استکبار خواهد زد.»
بسیاری از تحلیلگران این بیانات را پیشگویی های رهبر معظم انقلاب تلقی میکنند. اما می توان این سخنان و نمونه بیاناتی از این دست را از شناخت عمیق ایشان از مردم دانست، و نشان دادن حساسیت کار و به صحنه کشاندن مردم. مردم نیز با مشارکت گسترده شان جامه عمل به فرمایشات رهبر پوشانده و ندای هل من ناصرش را لبیک گفتند. دوباره حماسه سازه شده و مشت محکمی بر پیکره استکبار کوبیدند.
در رسانه های خارجی این قضیه بسیار ناباورانه و نامفهموم بود؛ که یعنی چه مردم به خاطر رهبر در انتخابات شرکت کرده اند؟ قابل درک نبود که ولایت فقیه چه تاثیری بر مردم دارد. این بخش همان نکته اصلی ماجراست که استکبار را سردرگم نمود و تمام بافته هایشان را پنبه کرد. اگر اندک کنکاشی در تحلیل ها و بررسی رسانه های ضد ایرانی کرده باشید متوجه می شوید هیچ کدامشان روی حرکت مردم بر محور ولایت فقیه کوچکترین حسابی باز نکرده بودند و تصور چنین واکنشی را از مردم نداشتند.
حضرت آیت الله خامنه ای صبح 12 اسفند پای صندوق رای ریزی فرمودند: «چون تهدیدهاى لفظى و زبانى علیه ملت ایران زیاد است، لذا ملت ایران در این دوره جایگاه حساسترى دارد و میتواند بهتر حرف بزند؛ حرف زدن با عمل. میدانید بهترین حرف زدنها، بهترین گفتنها، گفتن با عمل است. ملت میتواند عمل کند.»
و این گونه شد که هموطنان عزیزمان دست بر دست هم و پشت به پشت ایستادند و سبابه هایشان را در چشم دشمنان فرو کردند. این روزها دستپاچگی و سردرگمی سران استکبار از سیلی سخت ملت ایران گواه این مدعا است. اولین تاثیرش نیز در حذف گزینه جنگ از روی میزی بود که مدام گزینه هایش را به رخمان می کشیدند. این انتخابات نشان داد قدرت پوشالی استکبار خونخوار جهانی را. و دوباره سرنوشت میهن به سرانگشتان رنگین ملتش رقم خورد و مهر تاییدی شد بر تمامیت نظام اسلامی.

انتخابات جمهوری اسلامی ایران+Elections in Iran

و حسن ختام عرایض از صحیفه امام، ج2، ص235:
تمام آزادیخواهان باید با روشن‌بینى و روشنگرى، راه سیلى زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها، خصوصاً امریکا را بر مردم سیلى خورده کشورهاى مظلوم اسلامى و جهان سوم ترسیم کنند. من با اطمینان مى‌گویم: اسلام، ابرقدرتها را به خاک مذلت مى‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى برطرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد.


مهدی رضایی
16 اسفند 1390


نوشته شده در سه شنبه 90/12/16ساعت 11:2 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )