سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

حکومت ایران بر پایه قوانین دینی و مذهبی تشکیل شده است. این نوع حکومت به خواست و اراده جامعه ای بوده که در ادوار مختلف خواستار برپایی و اجرای قوانین شریعت اسلام، به عنوان کاملترین دین، که برای تمام امورات فردی و اجتماعی انسانها برنامه هدفمند ارائه داده است مورد هدف بوده.

مردم ایران در راه نیل به این آرمان ده ها سال مبارزه و ایستادگی نموده و همواره گام به گام با مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون مسیر مبارزه و جهاد با طاغوت را پبموده اند و کلمه به کلمه مواعظ و سخنان ایشان را به گوش جان خریده اند. در طول مبارزات مشقات زیادی متحمل شده اند، دردها کشیده اند و خونها داده اند. و بالاخره در سال 1357 انقلاب نمودند و چند ماه بعد جمهوری اسلامی را تشکیل دادند.

دولتهای استعمارگر که منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را به عنوان منابع غنی جهت غارت و استعمار می دیدند، تاب از دست دادن این منافع را نداشتند. علی الخصوص دولت شاهنشاهی ایران را که از نظر سیاسی و نظامی همپیمان قدرتمندی برای ایشان بود. پس طبیعتا از دست دادن چنین شریکی برایشان گران آمد. به ویژه پس از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، اندک امید همکاری نظام جدید ایران را با غرب، و به طور خاص با آمریکا را از بین برد. از این رو می بایست نظام ایران را ایران می دادند. کودتای نوژه و حمله به طبس نیز از این دست موارد اما ناکام بود.

جهت رسیدن بدین مقصود عراق را تجهیز کردند تا از طریق تحمیل جنگ، پایه های نوبنیان جمهوری اسلامی را پیش از به قدرت رسیدن از هم متلاشی نمایند. اما مردم به صحنه آمدند و از حکومتی که برای به دست آوردنش سالها جهاد کرده بودند با چنگ و دندان محافظت نمودند و 8 سال در برابر دشمن تا چنگ و دندان مسلح ایستادند. این جنگ نیز شکست دیگری برای استکبار جهانی بود؛ و آنها متوجه شدند مردم ایران ملتی است که برای دستیابی و حفظ آرمانهایش از همه چیزش می گذرد. و توان رویارویی با ملتی که باورهای اسلامی را از جان و مال خود عزیزتر می شمرد ندارد.

دشمن به این نتیجه رسید که باید جمهوریت را از اسلام جدا می کرد، از این رو در ابتدا باید باورهای اسلامی و اعتقادات مذهبی را از مردم جدا کرده و ضد ارزشهایی را جایگزین ارزشهای ایشان می نمود.

http://mahdirezaei.persiangig.com/image/hijab/hejab-shahid.jpg

یکی از مهمترین ارزشهایی که مردم مسلمان ایران آنرا باارزش می شمرد و حتی در دوران جنگ تحمیلی نیز رزمندگان، حفظ آنرا مهمتر از خون خود می دانستند، حجاب بود. در وصیتنامه شهدا بسیار از این دست جملات می یابیم که: «خواهرم؛ سرخی خونم را به سیاهی چادرت امانت می سپارم»

جنگ نرم دشمن با فاصله کوتاهی پس از جنگ 8ساله آغاز گردید. رهبر انقلاب بارها هشدار دادند.

«دشمن از راه اشاعه‌ى فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعى مى‌کند جوانهاى ما را از ما بگیرد. کارى که دشمن از لحاظ فرهنگى مى‌کند، یک تهاجم فرهنگى بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگى» یک «غارت فرهنگى» و یک «قتل عام فرهنگى» است. امروز دشمن این کار را با ما مى‌کند. چه کسى مى‌تواند از این فضیلتها دفاع کند؟ آن جوان مؤمنى که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصى نبسته و مى‌تواند بایستد و از فضیلتها دفاع کند. کسى که خودش آلوده و گرفتار است که نمى‌تواند از فضیلتها دفاع کند! این جوان بااخلاص مى‌تواند دفاع کند. این جوان، از انقلاب، از اسلام، از فضایل و ارزشهاى اسلامى مى‌تواند دفاع کند.لذا، چندى پیش گفتم: «همه امر به معروف و نهى از منکر کنند.» الآن هم عرض مى‌کنم: نهى از منکر کنید. این، واجب است. این، مسؤولیت شرعى شماست. امروز مسؤولیت انقلابى و سیاسى شما هم هست.» - بیانات در جمع فرماندهان گردان های عاشورا - 22 تیر 1371


نوشته شده در چهارشنبه 92/7/17ساعت 11:45 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )