سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

جام نیوز با نشر تحلیلی از "علیرضا نوری زاده" چهره تابلودار اپوزیسیون، که در نشریه ضدانقلاب "کیهان لندن" (KayhanLondon) منتشر شده است، بخشی از تحلیلهای وی را در رابطه با انتخابات و نامزدهای احتمالی در پایگاه خود آورده است.

علیرضا نوری زاده

اما نکته حائز اهمیت این است که گزارش پایگاه جام نیوز، به صورت گزینشی و در راستای اهداف سیاسی خود بوده است. خبرگزاری جام این روزها در راستای حمایت از دکتر جلیلی، با هر ترفندی قصد دارد به مخاطبان خود دکتر جلیلی را به عنوان اصلح معرفی کند. در اینکه دکتر سعید جلیلی شخصیتی متین، متعهد، ولایت مدار و صادف است، شکی نیست، اما جریان سازی ها و جوسازی این خبرگزاری، از اخلاق رسانه ای فاصله گرفته است.

در این خبر چنین القاء شده است که نوری زاده، در انتخابات اخیر تنها با جلیلی سر ناسازگاری دارد و با نامزدهای دیگر سر ناسزگاری ندارد. و یا کاندیداهای دیگر چندان خطری ندارند.

نوری زاده با مطلب "هزار چرخ برآرَد زمانه و نبود، یکی چنان که در آئینه تصوّرِ ماست"، به کرات به دکتر حداد عادل و دکتر علی اکبر ولایتی توهین کرده و این دو را با الفاظ زشت و زننده خطاب میکند.

وی تفکرات سعید جلیلی، حداد عادل و ولایتی را همسو با ولایت فقیه ارزیابی می کند. به طوریکه در جایی آورده است: «و حال که رهبر رژیم با دو نامزد اصلی یعنی رفسنجانی و مشائی سر آشتی ندارد و سخت مخالف حضور و سخت‌تر مخالف پیروزی آنهاست و چند آقا شم شم را هم مثل جلیلی و لنکرانی و ولایتی و حداد، در برابر آنها کاشته است، وظیفه ما حتی اگر قلباً اعتقادی به این دو نامزد نداریم، حمایت از آنها در برابر ولی فقیه و نوکرانش است.»

اما جام این بخش را به صورت هدفدار حذف کرده است و ادامه را نیز با ویرایش، به صورت دلخواه در آورده است.

وظیفه داریم نگذاریم جلیلی رای بیاورد

از سویی این خبر مربوط به قبل از تایید صلاحیتها می باشد و قطعیتی از افراد تایید صلاحیت شده نبوده است و به کرات نام هاشمی رفسنجانی، مشایی و حتی لنکرانی برده شده است و همه اینها تنها گمانه زنی های نوری زاده و همچنین بیان برخوردهای مختلف مردم نسبت به انتخابات است، اما جام نیوز با حذف این بخش ها می خواهد مخاطبش تصور کند که این تحلیل مربوط به پس از تایید صلاحیت ها و قطعی شدن نامزدها و همچنین نظرات شخصی نوری زاده و اعلام خطر وی نسبت به ریاست جمهوری جلیلی است و با شانتاژ خبری اپوزیسیون را صرفا مخالف سرسخت جلیلی معرفی کند. این نکته در انتخاب تیتر مطلب نیز مشخص است. در صورتیکه در هیچ بخشی از نوشتار نوری زاده جمله ای با مضمون"وظیفه داریم نگذاریم جلیلی رأی بیاورد!" نیامده است.

متاسفانه جریان سازی های اخیر مبنی بر بزرگنمایی و غلو در شخصیت دکتر سعید جلیلی، و همچنین کوچکنمایی و یا سیاهنمایی دیگر نامزدها، به بداخلاقی هایی دامن می زند که با اثبات کذب بودن آن، علاوه بر حیثیت این خبرگزاری ها، به وجهه نامزد مورد حمایتشان ضربه خواهد زد، این در حالیست که شخصیت آقای جلیلی این عملکرد را نمی پذیرد.

همچنانکه استاد پناهیان در مقابله با تکنوکرات خواندن دکتر قالیباف بیان داشت:«حزب اللهی ها باید بدون تخریب و با بصیرت جلو بروند ، تخریب آقای قالیباف شرعا و اخلاقا جایز نیست و هر حزب اللهی که قالیباف را تخریب کند معصیت کرده است!» اما همین خبرگزاری ها از انتشار این خبر نیز خودداری کرده و آنرا در پایگاه خود انتشار ندادند.

و یا بدون اشاره به حمایت اکثر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دکتر ولایتی، صرفا مطالبی را در رد این اعلام حمایت بیان داشتند در حالی که پایگاه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسما اطلاعیه حمایت را درج نموده است.

همه اینها در فضای مجازی به سرعت انتشار می یابد و بسیار بدون دقت در صحت اطلاعات، در پایگاه ها و تارنماهای خود منتشر می نمایند، همچنانکه این اتفاق رخ داده و به صورت گسترده از طریق پیامک ها نیز ارسال گردیده.


نوشته شده در چهارشنبه 92/3/22ساعت 3:44 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )