سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

سینما مملو از جمعیت بود، در سالهای اخیر، کمتر دیده بودم چنین جمعیتی برای فیلمی آمده باشد، اخراجی های 3 در سال گذشته نیز چنین بود، البته در جدایی نادر از سیمین و ورود آقایان ممنون نیز تقریبا جمعیت مطلوبی به سینما آمده بود.

قلاده های طلا

فیلم بر روی پرده به نمایش در آمد، بخش های اولیه که مربوط به قصد انفجار هواپیمای حامل سید محمدخاتمی می باشد و ماموریت اطلاعات کشور در ردیابی و خنثی سازی این عملیات.
مغز اصلی این فیلم حول محور وزارت اطلاعات می باشد و نقش این نیرو در حل بحران کشور در سال 88. بر خلاف بسیاری از فیلم ها سیاسی تولید شده، این فیلم با مخاطب صادقانه تر برخورد کرده است. چیزهایی که خلاف واقع باشد مشاهده نمی شود، برخی مسائل نیز به صورت گذرا و سطحی بیان می شود همچون مرگ ندا آقا سلطان به صورت حاشیه ای به نمایش در میابد و به عمق مطلب ورود پیدا نمی کند.شاید دلیل آن ذیق وقت باشد و عدم زمان کافی برای بررسی چنین مسائلی. نپرداختن به کسانی که به نام رهبری و بسیج دست به خشونت زدند و مشکلاتی و حساسیت هایی را به وجود آوردند را میتوان از معایب قلاده های طلا دانست.
از جذابیتهای فیلم گمراه کردن مخاطب در پیش بینی و شناسایی فرد جاسوس در سازمان اطلاعاتی کشور می باشد که تا آخرین لحظه تماشاگر را پیگیر ماجرا کرده و مدام با شخصیتها درگیر است برای شناختن فرد نفوذی.
مقتدر نشان ندادن وزارت اطلاعات از بخشهای کلیدی قلاده های طلاست و این وزارتخانه را کم مقصر نمی داند در جمع آوری قائله اغتشاشات.
از منظر تهیه کنندگان این فیلم یک سو اغتشاشگران و سویی دیگر نیروهای مسئول در جمع اوری این مسئلهء بحرانی کشور است و به نقش عمدهء مردم در روز قدس و 9 دی به هیچ وجه پرداخته نشده است. تنها در بخشهای پایانی این فیلم دانشجویانی را در اعتراض به سیاستهای انگلیس در مقابل سفارت این کشور در تهران نشان می دهد که کار از کار گذشته است و همه چیز آرام گردیده.

قلاده های طلا شاید مطالب ناگفته زیادی داشت، اما در نوع خود می توان گفت که کم نظیر است... به دلیل نمایش این فیلم در پرده سینما زیاد وارد جزئیات نشدیم تا برای کسانی که هنوز ندیده اند، تازگی داشته باشد و پیشنهاد میکنم اگر ندیده اید، تماشای این فیلم خالی از لطف نیست؟
رضایت در چهره بینندگان این فیلم مشهود بود.

پ.ن:
- از حاشیه های جالب در سینما تربیت، حضور حاج مهدی سلحشور، مداح اهل بیت(س) به همراه خانواده اش برای نماشای فیلم بود.

 


نوشته شده در جمعه 91/1/11ساعت 2:9 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )