سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

سال 1391 هجری شمسی رو بر تمام هم میهنان و ایرانیان داخل و خارج کشور تبریک عرض میکنم و آرزوی سالی سراسر موفقیت و سربلندی و سرفرازی روزافزون برای شما عزیزان آرزومندم.

ادامه سال جهاد اقتصادی

امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایهء‌ داخلی نام گذاری شده. امیدوارم در ادامه جهاد اقتصادی و مقابله با حربهء  دولت های مستکبر و علی الخصوص امریکا و اسرائیل جنایتکار، با بها دادن به تولیدات داخلی خود و استفاده از محصولات ایرانی و عدم خرید اجناس خارجی که مشابه خارجی دارند، مبارزه کنیم و دست پلید شیطان بزرگ رو از میهنمون کوتاه کنیم. دول غربی در سی و سه سال گذشته همواره با تحریم های گوناگون، نظامی اسلامی ما را تحت فشار قرار داده اند و باید اذعان داشت که در بسیار از موارد موثر نیز بوده است، اما اکنون این حربه، آخرین راهی است که به آن متوسل شده اند و در تمام جبهه ها شکست را به جان خریده اند. ایران در اکثر نبردها پیروز بوده است و حتی جنگ را به خانهء حریفان نیز کشیده است. برای نمونه می توان به محاصرهء اسرائیل غاصبی اشاره کرده که تا سال گذشته غزه را تحت بدترین محاصره ها قرار داده بود. قدرت غرب در برابر ایران رو به افول است و تنها گزینه ای که روی میزشان باقی مانده است، تحریم اقتصادی است...

ما با خرید کالاهای ایرانی می توانیم به چند مهم دست یابیم. اولین مهم استقال کامل و قطع دست بیگانگان در امور اقتصادی و مالی کشور است... این خود یعنی بی اثر کردن تحریم ها. دیگری  خودکفایی است به معنای اصلی حقیقی. و مسئلهء‌دیگر رفع معضلات اقتصادی جامعه و مهمترینشان رفع معضل بیکاری است.

با گرم شدن بازار تولید داخلی، بیکاری دیگر مشکل بزرگ این کشور نخواهد بود و خروج ارز از کشور صورت نخواهد گرفت و تورم کاهش خواهد یافت... مرغوبیت و کیفیت کالاهای تولید داخل بیشتر خواهد شد و قابلیت رغابت با محصولات خارجی را خواهد داشت... با گرم شدن بازار محصولات ایرانی دیگر تحت فشار تحریم ها و حبابهای کذایی بازار و بورس کمر خم نخواهیم کرد و در نتیجه معادلات سیاسی به سود کشورمان رقم خواهد خورد... و بسیاری مسائل و مشکلات داخلی حل خواهد شد و حتی می توان گفت مشکلات غیر اقتصادی نیز بهبود فراوانی خواهد یافت... چرا که مشکل اقتصادی ریشهء بسیاری از مسائل دیگر است...

با افزایش تولید داخلی سرمایه گذاران نیز جان تازه ای می گیرند و با رونق گرفتن بازار محصولات وطنی، سود بیشتری عایدشان خواهد شد و قدرت سرمایه گذاری و ایجاد کارگاه ها و کارخانه ها و افزایش تولید و در نتیجه راه صادرات هموار خواهد شد و در این راه می توانیم گامهای بلندی برداریم... که می توان به افزایش قدرت کشور در جهان اشاره نمود.

با همت و ارادهء مان و همدل شدن در این مسئلهء‌ بزرگ و جهاد اقتصادی کشور سهیم شویم... تنها کافیست بنابر فرمایش مقام عظمای ولایت:
«ما باید بتوانیم از کارِ کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ى سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلىِ صنعتى و کشاورزى است. سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه‌ى زمینه‌ها: زمینه‌هاى مصارف روزمرّه و زمینه‌هاى عمده‌تر و مهمتر. بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهتگیرى و رویکرد، ملت ایران در سال 91 هم بتواند بر توطئه‌ى دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه‌ى اقتصادى فائق بیاید.»

تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

به امید پیشرفت و سربلندی ایران و ایرانی در همهء عرصه ها...


نوشته شده در سه شنبه 91/1/1ساعت 2:58 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )