سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

مشروح سخنان احمدی نژاد در مجلس:
من 11 روز خانه‌نشینی کردم؟ این از آن حرفهاست
طراح سوال من با شاسی فوق لیسانس گرفته!

احمدی نژاد در مجلس

مجلس/رئیس جمهور کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) جهت پاسخگویی به سوالات 10 گانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس حضور یافت و به این سوالات پاسخ داد.

به گزارش اوج نیوز،محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با تبریک فرارسیدن عید نوروز به جامعه‌ی بشری اظهار داشت: همان طور که اشاره کردند، سوال از رئیس جمهور طبق قانون اساسی حق مجلس است و رئیس جمهور و وزرا باید پاسخ دهند بنابراین اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است و جمعی از نمایندگان سوالاتی را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: این سوال‌ها مدت‌هاست،که مطرح است و مدتهاست درمورد آن صحبت شده است و صدها ساعت در مورد آن حرف زده شده است و من نیز از نمایندگان سوال کننده تشکر می‌کنم که فرصتی را فراهم کرده‌اند که بتوانیم این سوالات را پاسخ دهم.

رییس جمهور با اشاره به زمان یک ساعته‌ای که برای پاسخ وی به سوالات نمایندگان اختصاص داده شد ، گفت: آقای مطهری 20 دقیقه صحبت کردند یعنی 33 درصد بیش از آنچه که وقت داشته‌اند، پس بنابراین من نیز یک ساعت و 20 دقیقه می‌توانم صحبت کنم.

وی در واکنش به اظهارات نمایندگان اظهار داشت: شاید ساعت شما با ساعت ما فرق می‌کند، مجلس است دیگر، 3 دقیقه وقت می‌گیرند و 11 دقیقه صحبت می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: تمایل داشتم قبل از برگزاری انتخابات برای پاسخ‌گویی حضور پیدا کنم، بعد گفتیم ممکن است روی انتخابات اثر بگذارد و بعد نتیجه را می‌اندازند گردن ما، و دیواری کوتاهتر از دولت نیز وجود ندارد. احمدی‌نژاد در ادامه گفت: در این ارتباط با مردم صحبت کردیم، اکثر مردم می‌گفتند جواب بدهید، برخی می‌گفتند فرصتی است که در مجلس حضور پیدا کنید برای پاسخگویی ، عده‌ای نیز می‌گفتند شب عید و چهارشنبه سوری است، اوقات مردم را تلخ نکنید.

وی افزود: دراین ارتباط تلاش کردیم که این جلسه برگزار نشود، ولی قسمت این بود که این جلسه برگزار شود و هیات رئیسه تصمیم گرفت که جلسه برگزار شود. و ما نیز مطیع هستیم.

 احمدی‌نژاد گفت: چون من دانش آموز مرتبی هستم ،تلاش می‌کنم طی نامه‌ای که به ما داده شده است و به ترتیب اولویت سوال‌ها را جواب بدهم.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال اول در ارتباط با بحث ارائه تسهیلات به متروی تهران گفت: من می‌خواهم در این ارتباط مصوبه مجلس را قرائت کنم. طبق این مصوبه دولت باید تا پایان سال 89 از محل حساب ذخیره‌ ارزی یا هر عنوان دیگری به صورت تسهیلات و با رعایت قانون این پول را در اختیار شهرداری بگذارد و هم ضامن باشد و هم آن را بازپرداخت کند. سوال این است که خود دولت چطور وام بدهد؟ مگر دولت جایی برای وام دهی دارد، این در حالی است که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود که موجودی حساب ذخیره ارزی صفر است و موجودی وجود ندارد، وقتی موجودی نیست چگونه قابل اجرا است.

وی ادامه داد: شما عنوان کرده‌اید که از محل دیگری، ولی مشخص نکرده‌اید که از چه محلی، مثلا از پول بهداشت، از پول معلمان، یا پول عمران و آبادانی. شما که نوشته‌اید می‌گفتید از کدام ردیف کم کنیم و به کدام ردیف اضافه کنیم.

وی با بیان این‌که «ما گفتیم این خلاف اصل 75 است» گفت: خوب بود آقای مطهری عنایت می‌کردند که اصل 75 با سایر اصول تفاوت دارد و چیزی که بار مالی دارد و منبع تامین ندارد قابل طرح نیست. شورای نگهبان نیز اعلام کرده بود که این خلاف اصل 75 است ولی شما به مجمع فرستادید و مجمع نیز اعلام کرد که بانک مرکزی اعلام کرده است هیچ پولی ندارد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: مطمئن هستم که شما نیز به مانند ما دغدغده‌ کلان شهرها را دارید؟ حال ببینیم چه اتفاقی افتاده است. آیا کمکی شده یا نشده است؟

وی ادامه داد: چند مورد از کمک‌های دولت را در این زمینه به کلان شهرها از جمله تهران، عرض می‌کنم، در این مدت 8 هزار و 730 میلیارد تومان بابت عوارض و 3 هزار و 110 میلیارد تومان جهت مترو به کلان شهرها کمک شده است. 6 میلیارد دلار فایناس برای کلان‌شهرها پیش بینی شده است که این غیر از تهران است و دولت بازپرداخت 50 درصد آن را تضمین کرده است.

وی گفت:‌ بیش از 11 هزار اتوبوس نیز در این مدت در اختیار کلان‌شهرها قرار داده شده است، با تخفیف 82 و نیم درصد. که این کمک‌ها 5 برابر دوره‌های قبلی است. در مورد تهران نیز در همین چند سال 4 هزار و 600 میلیارد تومان به صورت نقدی برای کمک به تهران در نظر گرفته شده است.

احمدی‌نژاد به کمک‌های دولت برای متروی تهران نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 3 میلیارد دلار فایناس در نظر گرفته شده است که یک میلیارد دلار آن نهایی شده است که مجوز یک هزار میلیارد تومان نیز اوراق مشارکت برای متروی تهران در نظر گرفته شده است. 250 میلیارد تومان نیز برای یارانه‌ بلیط مترو. که چندین برابر دولت‌های قبلی است. در مورد واگن‌های مترو نیز شهرداری عوارض را نداد، دولت 25 میلیارد تومان اختصاص داد تا واگن‌ها ترخیص شود و 30 میلیارد تومان نیز برای خرید واگن‌های جدید. بیش از 4 هزار اتوبوس نیز با تخفیف بیش از 82 درصد در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته شد و 800 میلیارد تومان نیز فایناس از بانک‌های داخلی برای متروی تهران در نظر گرفته شده است و بسیاری از بدهی‌های بانکی شهرداری به بانک‌ها امهال شده است. 2 میلیارد تومان نیز در بودجه‌ امسال در نظر گرفته شده است.

احمدی‌نژاد افزود: من پیشنهاد می‌کنم که به جای اینقدر فشار به دولت نمایندگان محترم بررسی کنند که این کمک‌ها چطور هزینه شده است.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دوم نمایندگان درباره اشتغال و رشد اقتصادی اظهار کرد: به ما گفتند آیا با این اعداد می‌توان این میزان اشتغال ایجاد کرد؟ بله می‌شود و این امر غیرممکن نیست. براساس گزارش بانک مرکزی در سال 89 رشد اقتصادی 6/1 درصد است و مرکز آمار آن را 7/3 اعلام کرده است، بنابراین چرا نمی‌توان این میزان شغل ایجاد کرد، این امر امکان‌پذیر است، اگر شما کمک کنید این امر امکان‌پذیر است و اگر همه کمک کنند، این موضوع محقق می‌شود.

وی در باره سوال سوم نمایندگان که به مساله یارانه‌ها بازمی‌گشت ، اظهار کرد: چگونه باید عمل می‌شد؟ شدیدترین محدودیت‌ها برای دولت بود تحریم اقتصادی و بحران جهانی نیز بوده است، به اعتراف دوست و دشمن دولت در این زمینه بسیار عالی عمل کره است، خود شما نیز بارها این موضوع را بیان کرده ‌اید، بیشترین حمایت نیز از تولید شده است. تقریبا همه تولیدات اساسی کشور در سال 90 رشد قابل توجهی داشته است . بنابر پیش‌بینی‌های اولیه مرکز آمار و بانک مرکزی رشد اقتصادی سال 90 اگر بیشتر از 89 نباشد، کمتر نیست.

رییس‌جمهور ادامه داد: ما کجا تخلف کردیم ما بیشترین کمک را به بنگاه‌ها کرده‌ایم، خود شما نیز در قانون بیان کردید که قیمت ترجیحی ارائه دهید. ما نیز همین کار را انجام دادیم، گرانی‌های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد. بازی‌هایی که در بازارهای ارز و طلا درست شد، علت آن چیز دیگری است و زمانی در مورد آن نیز به مردم توضیح خواهم داد .

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: عزیزان من، خواهشم این است که قانونی که تصویب کرده‌اید خودتان مطالعه کنید، در این قانون کجا اسمی از رییس‌جمهور برده شده است، مجمع عمومی برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد کردید که رییس‌جمهور در آن حضور ندارد. حالا سوال آن را از رییس‌جمهور می‌پرسید؟

وی خاطرنشان کرد: گفتند که من 11 روز خانه‌نشینی کردم. این از آن حرفهاست . احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی و استراحت؟! اکثر مردم به ما می‌گویند که یک روز استراحت کن کمی به خودت برس، بعضی از دوستان نیز گفته‌اند . در این دو دولت حتی یک روز هم کارها تعطیل نشده است. اگر یک شب ساعت 10 به خانه‌ رفته ایم، روز بعد زودتر آمده‌ایم تا تلافی کنیم. بسیاری از همکاران من پیچ و مهره ای شده‌اند.

رییس‌جمهور ادامه داد: این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد و زندگی‌ من نشان می دهد که همواره سعی کردم با عمل، بیان درست ، ادبیات صحیح و منطقی از ولایت دفاع کنم و نشان دهم که نظام ولایت ، نظام مهربانی، عدالت ، پیشرفت ، کار ، تلاش و همبستگی است.

رییس‌جمهور درباره سوال پنجم نمایندگان نیز این چنین توضیح داد که بیان شد چرا در خصوص مجلس این گونه صحبت کردید؟ اگر دنبال کشف نیت من هستید، ما مخلص مجلس هستیم، ولی من با استدلال نظری را اعلام کردم، شما هم با استدلال جواب دهید، دعوایی در این میان وجود ندارد. بالاخره این حد از آزادی را باید به رسمیت بشناسید که رییس‌جمهور تا این اندازه بتواند یک کلام حرف بزند. فضای کشور فضایی دوستانه و همکاری است.

احمدی‌نژاد در ادامه پاسخ‌گویی با سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این سوال که چرا تشکیل وزارت ورزش و معرفی وزیر دیر انجام شده است، آن هم با یک نامه غیر معمول گفت: باید ببینید در این ارتباط چه چیزی تصویب کردید ماده واحده این قانون می‌گوید از تاریخ تصویب آن یعنی 12/ 10/ 89 سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان باید با اعتبارات، نیروی انسانی و امکانات ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: تبصره این قانون می‌گوید هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تامین می‌گردد. این موضوع 30/ 10/ 89 به ما ابلاغ شده در حالی که 18 روز قبل ادغام صورت گرفته است، تازه اعلام کردید اصلاح گردد. حال این اصلاح صورت گیرد ما مانع اصلاحات نیستیم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: ما از چه تخلف کردیم، اولا تکلیفی برای رییس‌جمهور تعیین نشده است، نگفته که رییس‌جمهور ادغام کند. بعد گفتید هزینه‌های این وزارتخانه از محل صرفه‌جویی وزارتخانه که هنوز تشکیل نشده تامین شود. حال این سوال مطرح است که آیا صرفه‌جویی در ردیف است؟ شما که هر سال قانون بودجه می‌نویسید کجای قانون ردیف صرفه‌جویی گذاشتید.

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که «من این قانون را به شما تقدیم می‌کنم و دستانتان را می‌بوسم و از شما می‌خواهم که این قانون را اجرا کنید» گفت: این‌که سوال کردید چرا با نامه غیر معمول این کار صورت گرفته باید بگویم این قانون این همه مشکل و ایراد دارد که رییس‌جمهور چند مورد آن را به شما نوشته که آن‌ها را برطرف کنید تا اجرا شود، بعد هم یک جوان خوبی معرفی کردیم که به خاطر این مسائل رای نیاورد.

وی افزود: خنده‌دارتر این است که برای برخی همکاران ما به خاطر همین موضوع چند پرونده در دادگاه، دیوان محاسبات و بازرسی تشکیل شده است که هنوز باید بروند و جواب دهند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: ما نامه‌ای به مجلس محترم دادیم که این اشکالات در قانون وجود دارد شما که از زمین و زمان انتقاد می‌کنید به کسی چیزی نمی‌گویید یک دفعه رییس‌جمهور ایراد گرفت کار به سوال رسید.

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به این سوال که بودجه فرهنگی کجا خرید شده است؟ گفت: به هر حال تخصیص بودجه به اندازه درآمدها است زمانی که پول نیست چه باید بکنیم اگر پولی داشتیم، می‌دادیم. بنده زندگی‌ام هیچ تفاوتی با قبل نکرده است آن زمان هم دوستان در سایت‌شان نوشتند احمدی‌نژاد حقوق استاد دانشگاه می‌گیرد و خیلی زیاد است، البته ما حاضریم همان را هم بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط نیز خود شما مصوب کردید که بودجه‌های فرهنگی کشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، صداوسیما، وزارت ارشاد، شورای مرکزی ائمه جمعه و استان‌ها است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: شما تصویب کردید شورای برنامه‌ریزی استان‌ها که خود شما نیز در آن هستید، این کار را انجام دهد. بنده که در شورا نیستم حال از کجا می‌دانم چگونه خرید شده است. اگر این سوال را از دیوان محاسبات می‌پرسیدید بهتر بود و به پاسخ سوالات می‌رسیدید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «من باید از شما می‌پرسیدم که بودجه فرهنگی کجا خرج شده است» گفت: شما در شورا هستید و تصویب می‌کنید. ما جهات کلی را گفتیم که در جهت فرهنگ انقلاب، دین، ارزش‌های الهی، همبستگی ملی، خانواده، زن، احترام، کرامت، عدالت و ... خرج کنید. این‌که چگونه خرج شود دست شما است.

 رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی درباره‌ی علت عزل وزیر امور خارجه زمانی که وی برای ماموریت به سنگال رفته بود،‌گفت: چه کسی به ایشان ماموریت داد؟ من به ایشان ماموریت دادم؟ اگر شما ماموریت داده‌اید بگویید. من چنین ماموریتی ندادم و وقتی به ایشان می‌خواستم بگویم تشریف ببرید، ماموریت رفت، اصل 136 قانون اساسی به رئیس جمهور اختیار عزل وزیر را داده است، ما به دنبال ایجاد تغییراتی در وزارت خارجه و نوسازی آن بودیم.

 احمدی‌نژاد درباره‌ی سوال نهم راجع به اظهارنظرهایش نسبت به طرح عفاف و حجاب گفت: مگر من چه گفته‌ام. من حرف‌های روشنی در این زمینه دارم و به صورت خودمانی انتقاداتی را مطرح می‌کنم. چرا وقتی پای فرهنگ به میان می آید، ما مردم را متهم می‌کنیم و زیر سوال می‌بریم. این مردم محترم‌ترین مردم هستند و پای‌بند به ارزش‌ها و اصولند.

 وی ادامه داد: ملت ما ملتی مومن، پاک و دوست داشتنی هستند و باید با آنها خوب برخورد کنیم. اینقدر سخت نگیرید، البته اگر به صورت سازمان یافته عده‌ای به دنبال تخریب ارزش‌ها باشند، تکلیف‌شان روشن است. قوه قضاییه و مجموعه‌های اطلاعاتی وضعیت آنها را بررسی و حکم صادر می‌کنند، اما باید با توده‌های مردم با محبت رفتار کرد.

 رئیس جمهور افزود: کار فرهنگی با بگیر و ببند نمی‌شود، آیا این سخن بد است، اینقدر به دخترها و پسرها گیر سه پیچ ندهیم. این‌ها فرزندان خودمان هستند،‌باید به این جوان‌ها احترام گذاشت. همین‌ها بودند که در دوران دفاع مقدس جنگ را اداره کردند. وی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حالا اینجا یک شوخی هم با هم بکنیم. این‌که در مناسبت‌هایی مانند 22 بهمن از همه تیپ آدم‌ها جلوی دور بین نمایش دهیم، اما وقتی این مناسبت‌ها گذشت با همین افراد برخورد می‌کنیم ، تناقض است.

 احمدی‌نژاد افزود: کدام یک از ما گناه نکرده‌ایم،‌ گناه بد است، اما چه کسی با من و شما برخورد کرده است؟ این درست نیست، چراکه اگر با من و شما برخورد نشود ، این به ذهن متبادر می‌شود که "واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند". آیا رییس جمهور حق اظهار نظر ندارد؟ نمی‌شود با یک اظهار نظر همه‌ چیز یک مملکت زیر و رو شود. رییس جمهور در ادامه در پاسخ به این سوال نمایندگان مجلس که چرا اینقدر از ایران می‌گویید، گفت:‌همه‌ی دنیا و همه‌ی تاریخ می‌دانند که ملت ایران ملت بزرگی است. منش و نگاه ملت ما متفاوت است، ملت ایران ادامه‌دهنده‌ی راه پیامبر (ص) عزیز و در مسیر انسان کامل است، ملت ما عاشق امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و عاشوراست. ملت ما ملتی با اخلاق و با فرهنگ است. ملت ما حقیقت‌طلب است و معلوم است که با دیگران فرق دارد ،ایران یک جغرافیا نیست، بلکه گلستانی از اقوام مختلف است. ایران شیعه‌ی علوی و طرفدار اسلام ناب محمدی است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌پاک بودن تلاش شبانه‌روزی، خدمت‌گذاری، دفاع از حقوق ملت،‌مبارزه با مفاسد اقتصادی، ایستادگی بر حقوق ملت، فضایی کردن ایران، اجرایی کردن هدفمندی یارانه‌ها، عملی کردن آرزوهای دولت‌های غرب، سعه‌ی صدر و عشق به مردم از خصوصیات دولت نهم و دهم است و ما و سایر ملت در یک خط هستیم و حتی اکثر اعضاء این جلسه در همین خط هستند.‌ پیامبر(ص) از ملت ایران تعریف کردند،‌ آیا باید به ایشان خرده بگیر یم؟ رییس جمهور کشورمان در ادامه با تاکید بر این‌که مشی بعضی از افراد را قبول ندارد، گفت:‌ ما آماده‌ای که قطار نظام را به ریل خط امام و ولایت برگردانیم و مقام معظم رهبری نیز در تعابیری که نسبت به این دولت داشتند، بر این مسئله تاکید کردند، اما اگر ما در برابر برخی مطالب سکوت می کنیم، نشانه‌ی تایید آن مطالب نیست.

 احمدی‌نژاد با اشاره به انتقاد نمایندگان مجلس از به کار بردن نام مکتب ایرانی گفت:‌ چرا اینقدر جار وجنجال می‌کنید، اگر بقیه بگویند، مکتب خراسان، مکتب عراق و .... آیا به آنها هم باید ایراد گرفت.اگر نگوییم ایران چه بگوییم؟ بگوییم انگلیس؟ آمریکا؟ من اعلام می‌کنم که همه بشنوند، ما ایرانی هستیم و تاریخ و فرهنگ و عظمت ایران را دوست داریم، شما هم دوست دارید، رودربایستی نکنید و بگویید. دوست داشتن ایران دوست‌داشتن عین حزب‌الهی بودن است. رییس جمهور گفت: خدا هم ایران را دوست دارد، دوست داشتن ایران که دعوای قومی نیست، بلکه ایران در برابر قدرت‌های دنیا ایستاده و حرف از ولایت می‌زند.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت:‌این دولت قوی‌ترین قوانین را اجرا کرده است و بهترین همکاری را با مجلس داشته است، وزرا بارها به سوالات نمایندگان پاسخ داده‌اند و نمایندگان مجلس نیز در دولت بیشترین اظهار نظرها را داشته است. رییس جمهور در بخشی دیگری از سخنان خود طرح سوال از رییس جمهور را مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ این طرح بر مبنای اصل 88 قانون اساسی مطرح شده است که در آن گفته شده که سوال از رییس جمهور، سوال از وظایف اوست، بین خود و خدا، سوال‌هایی که شما گفته‌اید، اکثرا درباره‌ی اختیارات اظهار نظرها، و یا چیزهایی است که رابطه‌ای با وظایف ندارد، به نظر من در این طرح آیین نامه رعایت نشده است، چرا که هر سوال باید متناظر با یک وظیفه باشد.

 احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس گفت: می‌خواهم در این جا یک شوخی بکنم به نظر شما چه کسی قانون مدیریت خدمات کشوری را پس از تایید شورای نگهبان تغییر داد و ابلاغ کرد و مجلس و دیوان محاسبات را از آن خارج کرد؟ همه از جمله آموزش و پرورش، بهداشت و درمان در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری هستند، اما دیوان محاسبات و مجلس معاف هستند. ببینید چه کسی این کارها را کرده است آیا با قانون عادی می‌شود قانون اساسی را دور زد؟

 وی به اصل 138 اشاره کرد و با ارائه توضیحاتی در این ارتباط گفت: نمی‌شود مصوبات دولت را یک طرفه لغو کرد و این خلاف قانون اساسی است، من یک سوال می‌پرسم و شوخی می‌کنم به نظر شما با فشار دادن یک شاسی می‌شود فوق‌لیسانس گرفت؟ آیین نامه داخلی مجلس برای اداره داخلی مجلس است و آیا با آیین‌نامه داخلی مجلس می‌شود برای سایر قوا و دولت تعیین تکلیف کرد؟

 احمدی‌نژاد با بیان این‌که «از صدر تا ذیل مجلس برای همه احترام قائل است از رییس‌ گرفته و دیگر نمایندگان» گفت: در بحبوحه انتخابات مطرح شد که دولت یک میلیارد دلار تخلف کرده و سوءاستفاده کرده است و تا پنج‌شنبه‌ای که زمان ممنوعیت تبلیغات بود رییس عزیز و مکرمه دیوان محاسبات در مصاحبه‌ها اعلام می‌کرد که احمدی‌نژاد دروغ می‌گوید و یک میلیارد دلار تخلف کرده است، ولی بعد از آن به موضوع رسیدگی و مشخص شد که دولت تخلفی نکرده است، کمیسیون اصل 90 بررسی کرد و مشخص شد تخلفی نبوده است، خوب بود که این موضوع نیز از مجلس قرائت می‌شد و ملت نیز متوجه می‌شدند که دولت پاک است.

 رییس‌جمهور افزود: یکی از همکاران محترم فرمان جنگ علیه دولت را صادر کرده و گفته است باید با دولت جنگید و مسائلی را در این ارتباط مطرح کردند. رییس‌جمهور کف خیابان است، نوکر ملت است و زوری ندارد و گردن آن نیز از مو باریک‌تر است.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: توهین به رییس‌جمهور نشانه شجاعت نیست و کاری ندارد تعقیب نیز نمی‌شود می‌خواهم شوخی بکنم. در نقاط مختلف دنیا نظام ارباب رعیتی وجود داشته و هزاران نفر رعیت بودند و یک نفر ارباب، اکنون برعکس شده ودولت یک رعیت است و صدها نفر دیگر هستند که به او دستور می‌دهند.

 احمدی‌نژاد گفت: ما همه مسوول هستیم و چندین نهاد ناظر وجود دارند که بر دولت نظارت می‌کنند و از این بابت خدا را شکرگذاریم که یک مورد تخلف مهم هم از دولت اثبات نشده است.

 وی با درخواست از نمایندگان مجلس که به دیگر دستگاه‌ها نیز سری بزنند و ببینند که درآنجا ها هم چه اتفاقاتی می‌افتد، گفت: مثلا ببینند در شهرداری چه خبر است این همه دولت کمک کرده است چطور خرج شده است؟ رییس‌جمهور به اهمیت همراهی همه دستگاه‌ها و همدلی اشاره کرد و با لحن شوخی گفت: دولت برای شکایت از خود شما باید به خود شما شکایت کند، من در اینجا شهادت می‌دهم تا ثبت شود که مجلس از همه ظرفیت‌های قانونی و فراقانونی خود برای کنترل دولت و اعمال نظرات خود استفاده کرده است.

 رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «فرصت مجلس و دولت با ارزش است و ما باید همه با هم کشور را اداره کنیم» گفت این فرصتی که در اختیار ماست باید جهت خدمت استفاده کنیم و این فرصت مثل باد می‌گذرد دیدید که چطور چهار سال گذشت باندبازی و دسته‌بندی تا وقتی بازی است خوب است، ولی اگر بخواهد روی مسائل کشور اثر بگذارد باید دور آن را خط کشید ما متعهد هستیم که اخلاق را رعایت کنیم، تقوا و عدالت را در کارهای روزمره خود رعایت کنیم و از فرصت خدمت نباید زمینه‌ای برای تثبیت قدرت استفاده شود و این توصیه رهبری هم است.

 احمدی‌نژاد ادامه داد: من از همه فرصتم استفاده نکردم و کوتاه صحبت کردم شب عید است و باید مردم و همه شاد باشند.

 احمدی‌نژاد افزود: سوالاتی را که مطرح کرده بودید سوالات امتحانی بود، ولی خیلی سخت نبود و فکر می‌کنم طراح سوال نیز از کسانی است که با شاسی فوق لیسانس گرفته است و با خود ما مشورت می‌کردند سوالات بهتری مطرح می‌شد.

 رییس‌جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: انصاف داشته باشید الان که می‌خواهید نمره بدهید خوب نمره بدهید، ما سوالات را پاسخ دادیم و یک مشت مطلب نیز اضافه‌تر گفتیم و اگر شما یک ذره از 20 کمتر بدهید این بی‌معرفتی و نامردی است.

منبع: اوج نیوز
دانلود فایل صوتی سخنان آقای احمدی نژاد در پاسخ به نمایندگان


نوشته شده در چهارشنبه 90/12/24ساعت 11:43 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )