سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

گاهی اوقات به این فکر می کنم که اگر در جای دور افتاده ای بودیم و صم و بکم ... خیلی آسوده می زیستیم و بی خیالی طی می کردیم. اما افسوس که در جایی زندگی می کنیم که نامش شهر است و محیطی که رنگ اجتماعی دارد. خوب و بدش در هم است و سوا کردنی نیست. این ایام که به انتخابات نهم مجلس نزدیک تر می شویم، بیشتر شاهد رقابت ها و صحنه های رنگارنگ تبلیغاتیم. تبلیغاتی که هر کس می کوشد برای کرسی نمایندگی آراء‌ بیشتری جذب کند و توفیق راهیابی به بهارستان را به دست آورد. آیا پیروزی در این رقابت که نصیب عدهء‌ معدودی می شود، آخر کار است و هدف ورود به مجلس است؟ نه. مسلم است که نه. گذر از این مرحله تنها اول کار است. و در قوه مقننه است که تازه کار شروع می شود و باید تمام قوایشان را در آنجا خرج کنند.

اما لپ کلام. نمیخواستم وارد فضای سیاسی شوم و اظهار نظر و زبان درازی کنم. اما از آنجائیه که چیزهایی می بینم و نمیتوانم در برابرشان ساکت بنشینم. وادارم کرد تا پا از گلیم خویش فراتر گذارم. و چیزهایی که عرض می کنم مشاهدات عینی بنده بوده اند و شامل شنیده ها و خوانده ها نمی شود:

1- وعده های خلاف واقع و اجرایی توسط نامزدها.
2- کارنامه سازی،‌ آن هم از نوع موفقش در تراکت ها و بروشورها.
3- دعوت به (سمیناهار) و برگزاری همایش ها با پذیرایی (خاص) و همچنین ثبت نام قشر محروم جهت صرف شام.
4- توزیع شب نامه و همچنین توزیع روزانه همین شب نامه ها در ستادهای انتخاباتی. *
5- اختصاص تمام صفحات روزنامه استانی و انتشار رایگان در تمام شهر.
6- صرفا به قشر مستضعف و محروم شهر پرداختن و عدم ارائه برنامه برای نیمه دیگر شهر.(نمایندهء‌مجلس،‌ وکیل تمام کشور است هم قشر مستضعف و هم ثروتمند.)*
7- تخریب چهره ها در بروشورهای تبلیغاتی افراد.*
8- خط و نشان کشیدن برای رقبا.
9- سوء استفاده زیرکانه از اسم کوچکشان جهت مغالطه در اذهان عمومی.*
10- تخلف تبلیغاتی در اماکن ممنوعهء سطح شهر.
11- قومیت گرایی در کسب آراء‌ بیشتر.
12- ...

تمام این افرادی که اینگونه عمل می کنند باید بدانند این بار کجی است و هرگز به سر منزل مقصود نخواهد رسید و کسیکه داعیهء‌ نامزدی در شهری بصیر همچون قم را دارد می بایست عملکرد مناسب و درخور شان و منزلتی نیز داشته باشد. و در ضمن هر نامزدی در هر کجایی که هست اگر بخواهد غیر اخلاقی عمل نماید،‌جایگاهش در مجلسی که در راس امور است نخواهد بود.

این مطلب تا روز انتخابات ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلفات جدید و جدی تر، با ذکر نام افشاگری صورت خواهد پذیرفت تا مبادا متخلفی در برگه رای شما جای بگیرد و...

پ.ن:
- انتخابات، رقم زدن سرنوشت من و شماست، بیایید با انتخاب اصلح و یا حتی با رای سفیدی،‌ تیری بر قلب دشمنان فرو بنشانیم.
- برگزیده مجله پارسی نامه در تاریخ دوشنبه 8 اسفند 90.


نوشته شده در دوشنبه 90/12/8ساعت 4:43 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )