سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

درگیری های شدید سوریه، حمایت غرب، اسرائیل، ترکیه و مصر از معارضان مخالف دولت بشار اسد هر روز در اخبار و تحلیل ها می آید و تبدیل به مسئله روز ایران و حتی جهان شده است.

از سویی اعتراضات و درگیری های خیابانی معترضان ترک با دولت اردوغان نیز در هفته های اخیر در کنار مسائل سوریه رصد می شود و همه منتظرند تا نتیجه آنرا ببینند که آیا به انقلابی در ترکیه بدل خواهد شد یا دولت حاکم مسئله را حل فصل می نماید، از سوی دیگر اجتماع و ضد و خورد موافقان و مخالفان مرسی نیز در این روزها که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مصری ها گردیده، منطقه را در التهاب و ناامنی فرو برده است. البته فتنه احمدالاسیر و ختم قائله وی در لبنان، تغییر حاکم قطر و ... باعث شده منطقه غرب آسیا کانون تحولات و محور اخبار جهانی قرار گیرد.

در این بین نکته حائز اهمیت جبهه متحد کشورهای غربی و عربی در برابر جبهه مقاومت و دولت بشار اسد می باشد، اما جالب اینجاست که کشورهای غربی در برابر اتفاقات ترکیه و مصر، در مقابل دولتهای مصر و ترکیه قرار گرفته اند و سعی در تقویت مخالفان و یا لااقل حمایت زبانی از معترضین را دارند.

با همه این اوصاف اردوغان و مرسی چه دلیل موجهی برای اتحاد با آمریکا و همپیمانانشان دارند، در حالی که آنها تنها خواستار ناامنی این کشورها و ایجاد منطقه امنی برای اسرائیل هستند.

ترکیه و مصر


نوشته شده در دوشنبه 92/4/10ساعت 2:59 صبح توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )