سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

سیر می نمودم در سالیان گذشته ...

زمانی که ما نبودیم و برچسب انرژیمان مهر نسل سومی خورد، ما جوانانی که در زمان جنگ کودک و طفل و نوزاد بوده ایم و شاید در آن زمان هم نزیسته ایم در دوران دفاع مقدس نفس نکشیده ایم، چه برسد به اینکه تاثیر گذار بوده باشیم...

القصه ... مرور می کردم تاریخ انقلاب را که چه شده است ... چه گذشته است ... چه کرده اند نسل انقلاب ما، خاطرات تلخ و شیرین بسیار بود ... سراسر درام بود و تراژدی، عشق بود و شور... فتح و ظفر بود و ناکامی ها و هزاران نقش مثبت و منفی و چهره سیاه و سفید و خاکستری.

از لابلای خاطرات، این برایم جالب تر آمد:

حجت‌الاسلام جلیل‌زاده نماینده سابق ولی فقیه در سپاه حفاظت و امنیت می گوید: از امام خامنه‌ای پرسیدند بعد از ریاست جمهوری چه می‌کنید؟ فرمودند: اگر امام به من دستور دهند برو مسئول عقیدتی سیاسی یک پاسگاه ژاندارمری در سیستان و بلوچستان شو شکی نخواهم کرد. اما ادبیات حضرت آقا کجاو برخی‌ها کجا؟

این مسئله ولایت پذیری مقام معظم رهبری را نشان می دهد در زمان ریاست جمهوریشان.

یکی از محافظین حضرت آقا نقل می کند که پس از انتخاب ایشان به رهبری در مجلس خبرگان سال 68: «... هنگام خروج از مجلس هیچ کس ازدر خارج نشد همه به هم تعارف می کردند و حدود 3 دقیقه کسی خارج نشد. همه اصرار می کردند آقای خامنه ای خارج شوند اما آقای خامنه ای به آقای مشکینی گفتند که ایشان ابتدا خارج شوند. در همین هنگام آقای جوادی آملی گفتند: " آقا شما بفرمایید که ما جرات کنیم پشت سر شما بیرون بیاییم. آن موقع شما بر ما رفیق بودید و ما افتخار می کردیم پایمان را پشت پای شما بگذاریم، امروز شما بر ما ولی هستید و از الان بر ما فرض و واجب است که همه پایمان را جای پای شما بگذاریم و طوری هم باید پایمان را بگذاریم که اگر کسی نگاه کند نفهمد چند نفر بعد از شما آمدند بیرون و فقط جای پای شما باشد! »

پیروی از ولایت فقیه باید اینگونه باشد ... فرمانبرداری از رهبر و امام، بدون در نظر گرفتن نظرات شخصی.

مقام معظم رهبری که در زمان ریاست جمهوری اعتقاد راسخی به ولایت فقیه زمان خویش داشتند، اما آیا روسای جمهور زمان زعامت ایشان هم چنین تفکری داشته و دارند؟

متاسفانه در سالهای اخیر هر کس سنگ جناح، جبهه، حزب و ائتلاف خود را به سینه می زند و انگشتهای اتهام به سوی یکدگر نشانه می روند؛ بدون اینکه کوچکترین توجهی به فرمایشات ولی امر خویش داشته باشند. روی سخنم با دولتهای سازندگی و اصلاحات و دولت خدمتگزار است.

ولایت فقیه

آنچه حضرت آقا را محبوب قلوب نمود و پذیرش جانشینی ایشان را پس از رحلت آن مرد بزرگ و پدر امت برای مردم و کل امت اسلامی سهل و آسان ساخت، اطاعت پذیری ایشان و ولایت پذیری از حضرت امام بود... و هر چه در تاریخ جستجو کنیم، بدین نتیجه خواهیم رسید هر آنکه در این طریق گام برداشته و خضوع و خشوع بیشتری در برابر امام و ولایت فقیه داشته است، در قلوب ملت عزت فزونتری یافته است.

و این جمله پیر جماران را سرلوحه امور خویش قرار دهیم که: پیرو ولایت فقیه باشید تا آسیبی به شما نرسد.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/15ساعت 4:58 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )