سفارش تبلیغ
صبا ویژن


« هوالاوّل »

تا ساعات دیگه شاهد افزایش جرایم رانندگی خواهیم بود، چیزی تو مایه های چندین برابر. یعنی اونقدر که اگر یکی احیانا با حال و هوای قدیما، قوانین راهنمایی و رانندگی رو زیر پا گذاشت، جوری نقره داغ می شه که حالا حالاها یادش نره. طوری که واسه بچه محله هاشون هم تعریف کنه. این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست دیگه.

در کل قانونایی داره اجرایی میشه که میخوان یه سری از این ملت رو، به زور پول هم که شده شاید سر راه بیارن. آخه با قربون صدقه رفتن که نشد، با هشدار و اخطار هم که نشد، با فرهنگ سازی هم که چه عرض کنم، لااقل تو این آشفته بازار اقتصادی شاید بتونن با افزایش نرخ جریمه ها یه کاری از پیش ببرن و الا خدا به آخر و عاقبتمون رحم کنه.

ما فرهنگ غنی و کهنی داریم، ما ملت متمدن و اصیلی هستیم، ما آداب و سنن ژرف و پر محتوایی داریم اما همین که پشت فرمون میشینیم، ای دل غافل، همه چی تعطیل میشه فرهنگ چیه؟ اصالت کدومه؟ آیین و تمدن کجاست؟ که ما پزش رو میدیم و باهاش کلاس میزاریم؟ دیگه ذره ای به حقوق همدیگه احترام نمیزاریم، به هم رحم نمیکنیم، دوست و آشنا هم نمیشناسیم، همشهری و هم وطن و فامیل و همسایه هم از یادمون میره و فقط دنبال این هستیم که حق این و اون رو ضایع کنیم.

با چه جراتی دم از این چیزا میزنیم.

افزایش جرایم رانندگی

رعایت حق تقدم، عدم عبور از چراغ قرمز، رانندگی بین خطوط، احترام راننده ها به عابرین یا بالعکس و و و...

اگر همه این ها رو مراعات کردیم، اونموقعست که باید متوقع باشیم که آره، ما یه فرهنگکی هم داریمااااا

بیایید یک بار احترام رو امتحان کنیم همونطوری که با یکی از مهمونامون روبرو میشیم یا جایی مهمون هستیم.
- توی چهار راه، سرعت رو کم کنید و به خودروی مقابل یا مجاور اجازه عبور بدید و بهش تعارف کنید.
- توی یه خیابون، چند متر قبل از اینکه به عابر پیاده برسید متوقف بشید و اجازه بدید با آرامش خاطر عبور کنه.

و تاثیرش رو درون خودمون حس خواهیم کرد؛

اگر یک بار به کشورهای مجاور خودمون که شاید یک ذره هم به وجود فرهنگ توی اون سرزمین ها فکر هم نکرده باشیم سفر کنیم، متوجه میشیم که چقدر عقبیم، خیلی خیلی عقبیم، یه چیزی تو مایه های انسانهای اولیه.

بیایید بزرگ بشیم.

اما در سویی دیگر، در کمیته استیناف فوتبال شاهد کاهش جریمهء دو بازیکن بی فرهنگی بودیم که کار رو از خط قرمز هم گذروندن، آن هم به طوری فجیع. شاید فدراسیون فوتبال قصد داره با رافت اسلامی و خجالت زده کردن این دو بازیکن نمای فوتبال سر راه بیاردشون!!!

پ.ن:

- اگر کاهش جرایم، روی رضایی و نصرتی تاثیر مثبتی گذاشت، از راهنمایی و رانندگی هم تقاضا داریم از فدراسیون فوتبال الگو بگیره و این کار رو در کشور اجرایی کنه.
به امید آنروز...

کاهش جریمه رضایی و نصرتی

- برگزیده مجله پارسی نامه در تاریخ چهارشنبه 30 آذر 90.


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/30ساعت 11:18 عصر توسط محمدمهدی . ر نظرات ( )